• anki103

Hur lång tid tar det i praktiken att få ett permanent uppehallstillstånd för en amerikan?

Hej
    Jag är nygift med en amerikan som har skickat in en ansökan om permanent uppehållstillstånd här i Sverige.
    Jag undrar hur lång tid det tog för er innan ni fick beslutet och flytten hit till Sverige kunde ske?
    Ha det gott!
    Mvh Anki

• Svar på tråden Hur lång tid tar det i praktiken att få ett permanent uppehallstillstånd för en amerikan?
  • Snutte83

Tror det är 3 månader, upp till 6 månader.

Om man öppnar ögonen och det är alldeles svart, då är man medvetslös
  • Cecci78

nu är det ju semestertider också men det beror väl lite på hur lång kö det är på migrationsverket

• Miani

För oss tog det runt 3 månader, tror jag. Men då hade vi varit gifta och bott tillsammans i USA i två år, och då gick hela processen snabbare. Är man nygift är de mer noga med intervjuer o s v, åtminstone var det så för några år sedan. Hoppas det går snabbt och smidigt för er!

• anki103

Tack för svaren!!!
    Är det någon mer som har fler erfarenheter så skriv gärna!

• Preciosa

innan han kan få permanent uppehållstillstånd måste han väl ha ett tillfälligt på två år först? Ellar bor han redan i sverige med ett sånt? Annars tar det nog mellan 2-6 månader...

• Cdot

För oss tog det 10 dar, vi åkte till svenska ambassaden i Washington och gjorde intervjun där och lämnade in ansökan samtidigt. Vi fick info om att det går mycket fortare att göra på det viset. Annars kan det ta upp till 6 månader.

Att åka dit kostade naturligtvis lite mer vilket då var jobbigt men det var ändå helt klart värt det.

Svar på tråden Hur lång tid tar det i praktiken att få ett permanent uppehallstillstånd för en amerikan?