• niwi

Funkar polyper i livmodern som en spiral??Är det farligt att sövas?

Hej Jag undrar ifall polyperna är ett stopp för att bli gravid?? Är det farligt att sövas under operationen?

• Svar på tråden Funkar polyper i livmodern som en spiral??Är det farligt att sövas?
  • LyNxQ

Polyperna kan minska graviditetschanserna, men jag vet inte hur.. antagligen för att de är i vägen och stör livmoderslemhinnan..

Det är alltid en risk att sövas, men ärligt talat så har jag inte hört någon som inte vaknat upp igen.
    Att vara kraftigt överviktig eller sjuk i övrigt ökar risken.

• Muskot

Det verkar som om läkarna är lite osäkra men att polyperna kanske kan fungera som en spiral. Jag sövdes (så kallad kort narkos) i höstas och fick två små polyper borttagna. Jag var lite nervös innan för det var första gången jag blev sövd, men det var faktiskt ganska häftigt! Jag fick gå in i operationssalen och lägga mig och andas i en mask, blev lite glatt snurrig - och vips vaknade jag upp på en uppvakningsavdelning och fick smörgås och nåt att dricka av en tyst omkringtassande vänlig sjuksköterska. Och allt var färdigt!

Jag tror att om läkarna ansåg att det fanns någon risk med narkosen skulle de hellre låta bli att göra en sådan operation, eftersom den inte är livräddande, liksom.

• niwi

Tack snälla för svaren----det är ju en lätt operation så det blir en lätt narkos....

• LyNxQ

Lycka till!!

Har du mycket blödningar och så eller?

• Muskot

Du ska se att allt går jättebra! Lycka till!

• niwi

jo jag blöder en hel del när jag får min mens.....jag är ganska nervös

• LyNxQ

Jag har en väninna som nyss opererat bort polyper, hon var också jättenervös innan, men det gick jättebra..
    Kramar från mej!

• dison

Jag har opererat bort polyper två gånger, första gången i narkos och andra gången med lokalbedövning. Jag föredrar det senare eftersom jag blev så illamående av narkosen. De flesta blir dock inte illamående av narkosen, ungefär 1/10 mår illa efteråt (sade en kompis som jobbar på uppvak, har ingen statistik på detta). Annars var det inte obehagligt att bli sövd. Till mig sade läkarna att en stor polyp kan hindra ägget från att fästa i livmoderslemhinnan. Lycka till!

• niwi

Då var min operation avklarad..fivk klart för mig att det MYCKET väl var anledningen till att jag ej blivit gravid,,så nu ska vi försöka trill nästa ÄL---Skööönt

• dison

Niwi: vad skönt att ha det avklarat! Hoppas att allt kändes bra och lycka till nu!

• LyNxQ

Va skönt att det gick bra! Håller tummarna för att det blir bebis nu då!

• niwi

dison:Ja nu känns det bra nu när det är över....men usch vad det var jobbigt mentalt innan...har aldrig mått så skit i hela mitt liv. Hoppas nu att det blir nåt. Kram

LyNxQ:Ja det gick bra....läkaren sa att det förmodligen inte skulle vara några problem nu så det är bara att hålla alla tummar det bara går....samtidigt som man är bra rädd för att bli gravid så är det spännande och det är ju nåt man vill. Tack håller alla tummar på bebbe jag med .Kram

Svar på tråden Funkar polyper i livmodern som en spiral??Är det farligt att sövas?