• Dazzle

hur länge får/fick er 6-7åring vara uppe?

Hej

Hur länge får/fick eran 6-7åring vara uppe på kvällarna? på vardagar/helger/sommarlov?

Tacksam för svar från en oerfaren

• Svar på tråden hur länge får/fick er 6-7åring vara uppe?
  • Lorina

Vardagar med skola så kl 20, var det läggdax. Helger vid 21 men ibland lite senare beror lite på vad vi gjort.

• Michan

Vardagar så är det kl Senast 20 på helgerna så beror det på men absolut senast 22....Dem måste vara inne kl 20 på helgerna...å på vardagarna ska dem vara inne kl 18...

• Mysan85

klockan 20.00 på vardagar och runt 22.00 på helger men det beror ju på vad man gör eller om man märker att barnet är väldigt trött då blir det tidigare.

• Simben

min bonus är 7 år och när det är skola så ä det 20.30 som gäller. helger och sommarlov så länge han vill men helgerna mellan skolveckor brukar inte bli längre än 21-snåret iallafall men nu på sommarlovet så kan det bli till 22-23 nån gång ibland men oftast inte längre än 22-tiden. men vi har inga tider nu på sommarlovet iallafall utan han säger till när han blir trött.

• MajaLinnéa

När det är dagis ( börjar förskolan i höst, hon är 6 år) dagen efter så ska hon ligga i sängen klockan sju.
    På fredag- och lördagkvällen är det halv åtta som gäller.

• Lola Jämtland

På skoldagar ca 20.00

På helger, lov o lediga dagar; helt valfritt. Oftast runt 21-22.

//FL-en hönsgård att trivas i!
  • feministpappa

Vår sexåring kommer få vara uppe till kl 19 när hösten börjar. Nu på sommaren till 20, om vi inte varit på resa eller något sådant å det blivit senare iaf. Men tycker ju samtidigt att man får se till hur mkt barnen klarar av att sova ut exempelvis åp helger. Vaknar barnen varje morgon kl 7 eller 6 åp helgen så är det kanske inte så smart låta de vara vakna till sent ens på helger. Tänker jag iaf

Dazzle skrev 2007-07-10 18:57:03 följande:
    HejHur länge får/fick eran 6-7åring vara uppe på kvällarna? på vardagar/helger/sommarlov?Tacksam för svar från en oerfaren
  • limmelime

min dotter fyller 6 i år, och hon är uppe än...
    fast det är undantagsfall, annars brukar det bli vid 21-22 när vi e lediga.
    ska hon upp tidigt på morgonen så blir det vid 20-20.30.
    (tidigt för oss e vid 7- halv 8 på morgonen.)

både hon och lillebror sover längre på morgonen om de varit uppe sent, så då tycker jag inte det är så farligt om det blir senare nån gång (som idag).

• ilbiz

När era 6-7-åringar lägger sig 20.00 eller i vissa fall till och med 19.00, när vaknar dom i såna fall? Samt hur har det sett ut under de tidigare åren, vid vilken tidpunkt nattades dom då?

• vickan71

Min 6-åring får vara uppe till 20:30 - 21:30 nu när det är sommarlov/semester. Ett par veckor innan skolan så skall hon i säng vid 20 tiden igen sa rutinerna kommer i gång.

• Dazzle

min bonus läggs vid 19 varje vardagkväll under de år hon gått på dagis och i förskoleklassen, hon stiger upp runt sex på morgonen då och är tydligen svår att få upp (seg i starten =)

L

• limmelime

ilbiz: min dotter sover i genomsnitt 11 timmar per natt, och då menar jag när hon vaknar självmant på morgonen.
    somnar hon vid t.ex. 21 så vaknar hon vid ca 8 på morgonen.
    somnar hon vid 20 så vaknar hon vid 7-halv 8.
    så 11 timmar e lagom för henne.

men det är ju så olika på olika barn...

Svar på tråden hur länge får/fick er 6-7åring vara uppe?