• Wilja

Ditt onödigaste inköp?

Satt och tänkte på vad jag ska inhandla till lila Mini i magen och kom att tänka å de onödiga saker vi köpte när jag var gravid med Jack, som nästan aldrig användes. Så nu vill jag veta vad som var erat absolut onödigaste köp. Och bästa också såklart

Vårt onödigaste var en örontermometer, som visar flera grader fel. Kunde lika gärna ha eldat upp dom pengarna, det hade iaf gett lite värme En nässug vi köpte var också jätteonödig, för den funkar inte som den ska. Fast det var ju som tur var inte lika mycket pengar

Bästa köpet var (Förutom det uppenbara som babyskydd och barnvagn) nog blöjhinken! Skönt att slippa illaluktande blöjor, även fast det kostar en del pengar, men det är det värt. Och tvättlappar från IKEA har vart toppen, går åt hur många som helst, men det gör inget med tanke på hur billiga dom var!

*Jack. född 2006-09-30 * Mini Bf 2007-11-30 *
  • Svar på tråden Ditt onödigaste inköp?
  • Lillan 1

Ha ha satt å skrattade så gott när jag läste inläggen såå olika man kan tycka!!!
    Våra bästa inköp var digitala örontermometern och frida nässsug (har haft 2 öronbarn skall kanske tilläggas...)och hoppgungan, helt ovärderlig men även gå stolen helt ovärderlig och bärsjalen!!!!!
    Det sämsta inköp var svårare att komma på men blöjhinken tyckte jag var dyr och sedan att köpa refiller till var jobbigt så den åkte ut fort...
    Jo och babymobilen över babysängen helt onödig, gjorde bara våra barn pigga + att man slog i huvudet varje gång man la ned barnen...
    Kom på en annan suverän sak.."babylyssnaren" vet inte vad de egentligen kallas men typ en walkie talkie så du hör om barnet vaknat. Den har vi använt hur mycket som helst.

ha det bra alla!

• Disela

Mitt sämsta köp var en body i strl 40.. Den var så söt, och så fick man mössa och strumpor till. Jag var bara tvungen. 349 kronor och dottern vägde 4320 g när hon kom ut, så självklart är den inte använd, men så söt!

Världens vackraste Amanda!
  • Skogshallon

Bästa köp är helt klart babysittern, Ikeas små tvättlappar och plastad frotté (har man ett barn som kräks mycket så är det kanon att ha det i sängen!)
    Sämsta köpet är nog en pyjamas, vår dotter som är en månad sover i sina bodysar.

• Moonis

Sämsta är badbaljan, inte använd alls. Även kissskydd för det har vi inte använt förren nu när han börjar ta av sig blöjan innan han somnar ibland

Bästa är nog tvättlapparna för det går åt en hel del o hade nog behövt många fler än vi köpte. så denna gången kommer jag inte köpa för lite av dom i alla fall

• Theresa W

Jag har oxå skrattat gott åt hur olika vi tycker!
    Mina bästa inköp:

* Vagnen- en begagnad Emmaljunga med hårdlift för 3000 kr. Kan tillägga att den var ett år gammal och såg helt ny ut.

* Nässugen Frida- Ovärdelig när lillan var snorig och inte kunde fräsa.

* Babysitter- fick låna av en kompis. Där trivdes verkligen vår tjej och jag fick tid att duscha!!

* En termos för barnmatsburkar- köpte på rea och den har vi använt mycket ute på promenader i skog och mark.

Mina sämsta inköp:

* Alla opraktiska men söta kläder som jag köpt.

* En typ av backspegel- så vi kunde se Clara när hon satt i baksätet. Den ligger fortfarande ouppackad.

Sen tror jag att man ska försöka lära känna bebisen innan man köper en massa saker. Just ditt barn kanske hatar att ligga/sitta/gunga. Man hinner köpa saker även när bebisen har kommit. En annan sak är bröstpump. Dom är skitdyra och det är ju inte ens säkert att den behövs.

• Wilja
    Theresa W skrev 2007-07-11 14:00:57 följande:
    Jag har oxå skrattat gott åt hur olika vi tycker! Mina bästa inköp: * Vagnen- en begagnad Emmaljunga med hårdlift för 3000 kr. Kan tillägga att den var ett år gammal och såg helt ny ut.* Nässugen Frida- Ovärdelig när lillan var snorig och inte kunde fräsa.* Babysitter- fick låna av en kompis. Där trivdes verkligen vår tjej och jag fick tid att duscha!!* En termos för barnmatsburkar- köpte på rea och den har vi använt mycket ute på promenader i skog och mark.Mina sämsta inköp:* Alla opraktiska men söta kläder som jag köpt.* En typ av backspegel- så vi kunde se Clara när hon satt i baksätet. Den ligger fortfarande ouppackad.Sen tror jag att man ska försöka lära känna bebisen innan man köper en massa saker. Just ditt barn kanske hatar att ligga/sitta/gunga. Man hinner köpa saker även när bebisen har kommit. En annan sak är bröstpump. Dom är skitdyra och det är ju inte ens säkert att den behövs.
    Ha ha, jag ÄLSKAR min "babybackspegel"

Kanske ska tillägga att den nässug jag hade inte var en Näs-Frida, utan en sån som man trycker ihop, stoppar in i bebisens näsa och sen släpper. Totalt värdelös!
  • Cecci78

blöjhinken var det mest onödiga vi köpte, sålde den ganska snabbt igen

• Pernilla3

Onödigt köp var babysittern..för hon ville inte ligga där mycket alls.
    Bästa köp var utan tvekan bärsele..fast den fick vi av svärföräldrarna. Hon fick kolik och då fick man gå uppe med henne på nätyterna och då var bärselen jättebra. dessutom älskade hon den och jag har burit henne där tills hon var nästan 1 1/2 år.

• Skruttefi 76

Hej!

Kul tråd!!!

Jag tycker olika inköp varit bra respektive dåliga under olika perioder i Simons 4 månaders liv om ni förstår vad jag menar ex badbaljan var ju himla bra de första tre badtillfällerna men nu badar han i badkaret istället och då belv ju badbaljan himla onödigt köp.

Mest onödigt i alla kategorier: Min man köpte (utan min vetskap ska tilläggas) en babyvakt med kamera. Man skulle alltså sätta kameran på spjälsängen och kunna se barnet i en liten tvruta. Problemet var att kameran inte klarade av mörka utrymmen... Hur många av er har taklampan tänd när bebisen sover?

Bästa köp: Bärselen från Babybjörn, de små handdukarna/tvättlapparna från IKEA, vagnen från Brio mm.

Tycker vi köpt betydligt fler bar köp än mindre bra köp.

Kram Sara

• ängeln83

Bästa köp:
    Babygymmet, vagnen, tvättlapparna från Ikea.

Sämsta köp:
    Babysittern, bärsjal och babyvakten.

¤¤¤Liam 070317¤¤¤
  • Miew

Bästa:
    Bärselen
    Babysittern
    Vagnen

Sämsta:
    Babywatchern
    Gåstolen
    Hokus pokustolen(mina klättrade så mycket så den välte)
    Babygymmet

• Lilla Bus

Sämsta köpet:
    Babygymmet

Bästa köpet:
    Babysittern
    Näsfridan

Svar på tråden Ditt onödigaste inköp?