• Thindra

Mitt sjätte misfall??

På ett år har vi haft sex missfall på raken. Hade nog säkert gett upp hoppet om jag inte skullt haft ett barn sen tidigare..
    Jag ger mej tusan på att vi ska klara det. Jag har ju som sagt fått ett barn tidigare. Men det var med en annan man...
    Varje månad är det skit jobbigt, speciellt när de flesta vännerna i vår omgivning blir gravida och man ska glatt följa deras graviditeter med ett leende, när man i bakhuvudet och hjärtat känner och tänker att här skulle jag oxå ha varit.. m.m.
    Någon som känner igen sig?
    /Från en längtande...

• Svar på tråden Mitt sjätte misfall??
  • korven72

Oj, jag kan inte ens föreställa mig vilken smärta du går igenom. Lycka till och kämpa på. =)

• isisisis

Tycker nästan du ska ringa och rådfråga en klinik.
    Det kan vara nånting som går att rätta till.

• Thindra

Vi har gjort en utredning som inte visar något onormalt. Allt ser bra ut säger dom. Visst tänkte vi , skit bra..
    Vi har efter mycke tjat och gnäll fått lämna ett sperma prov för och se om det är något fel på sperman.
    Jag har ju hela tiden kännt att det är mitt fel, min kropp som inte funkar, men det kan ju faktiskt vara så att det är min kropp som funkar. Man blir ju inte klokare av alla läkare och ligga i alla dessa gynstolar om och om igen.. Finns det någon charm i detta??....
    Jag har till och med bett till herrn där uppe men han verkar inte vara hemma....??

isisisis skrev 2007-07-11 17:56:37 följande:
    Tycker nästan du ska ringa och rådfråga en klinik.Det kan vara nånting som går att rätta till.
  • isisisis

Jaså? Ni har gjort undersökningar.Det finns ju orsaker som är lite svårare att ta reda på förstås.TNF-Alfa och APC resistenthet ,men du kanske bara har haft maximal otur helt enkelt.Hoppas det går bättre nästa gång!

• Finessan

Beklagar dina missfall... Ledsen Tyvärr är det så att det ofta finns mer att göra och fler prover att ta när läkarna säger att det inte gör det. Det råder en stor okunskap och nonchalans i Sverige när det gäller upprepade missfall, även om det kanske börjar ljusna lite.

Be att få en kopia på dina prover, om du inte har det redan, och jämför med den här listan av prover:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m22414287.html

Har svårt att tro att allt skulle vara ok med 6 missfall på ett år och tror inte så mycket på otur när det gäller upprepade missfall. Men det är absolut inte kört, det kan fortfarande bli bebis - ge inte upp!

Än har den feta damen inte sjungit
  • Honung

Beklagar verkligen dina missfall och skickar massa kramar. Vilket otroligt tufft år. Jag har känt mig så knäckt med de tre jag har haft sedan januari. Vid sista missfallet trodde jag aldrig att jag skulle orka komma igen men på något sätt orkar man. Du ska se att ni lyckas till sist! Om man inte har hittat något fel kan jag gissa att du inte får någon behandling heller? Får man fråga i vilka veckor du fått dina missfall? Kramar!

• Kattis L

vet precis hur du känner jag har också haft många missfall...

stor kram till dig

• Kängu

Får man göra ivf med pgd i sverige? Om man inte har en speciell sjukdom man ska undvika?

• julia6

Jag har en kompis som gått på akupunktur för att slippa få flera missfall, kanske du kan prova det. Den hon och jag går hos har lång erfarenhet av att behandla upprepade missfall. Min kompis är i grav v 5, jätterädd förståss så därför går hon på akupunktur en gång i veckan för att stressa ned.
    Kram /J

• goshheidi

Ush va det måste kännas tungt och hoppplöst. Man ska nog verkligen inte hoppa runt utav glädje förrän man har detdär lilla knytet i sin famn... Ni kommer nog säkert att lyckas snart. Nåt som inte riktigt stämmer just nu bara. Har du kollat att du inte har för lite gulkroppshormon? Min en kusin hade för lite av det och fick upprepade missfall :(

• Cia o krabaten

Beklagar dina mf TS. Är just nu inne på mitt 4e under ett år. Detta senaste ett MA som upptäcktes i v12. Jag hade precis börjat hoppas att det skulle funka denna gång...
    Jag har precis som du ett barn sedan tidigare med samma pappa, står i kö för utredning men det går sakta inom landstinget...

Lycka till!

• solli

Vill bara ge den en stooor kram och jag hoppas det kommer en liten dutt till er snart..
    Tänk att det ska vara så svårt och lätt för andra...
    Man kan inte bli mer än ledsen...

Kram

Jag tror på er...

• Mirva
    Kngu skrev 2007-07-26 12:56:15 följande:
    Får man göra ivf med pgd i sverige? Om man inte har en speciell sjukdom man ska undvika?
    I Falun gör de någonting som liknar PGD. De gör i alla fall långtidsodling vilket ökar chanserna.
  • saknad

hej har haft samma som dig 4 missfall detta år fyy va det är jobbigt. fick missfall nu i tisdags känn såå ledsamt åker på semester med min dotter på fredag behöver vila.stackars er men vi får inte ge upp och tro på det ska börja med akupunktur börjat lite m avslappnings övningar varje dag tror på det LYCKA TILL kram

• Tittija

jag har haft 7 missfall de sista 2 åren
    nu sist provade vi med progesteron vagitorer vet inte om det är det som hjälpte eller om vi bara lyckades denna ggr iaf hitills är nu i vecka19 hade vagitorerna från jag plussat fram till v 16+
    gjorde organscreening igår och svävar fortfarande runt
    ge inte upp även om dt känns hemskt och uppgivet
    ska vara ärlig igår när vi var där så vågade jag inte ens titta på skärmen förräns i slutet
    pga av alla missfall var jag så rädd
    kanske om du har tidiga ma elr mf kan de bero på att du har brist på de hormon som gör att ägget stannar kvar progesteron gör så att det fungerar som tapetklister på tapeter alltså hjälper till så har jkag fått förklarat av min läkare
    lycka till

Svar på tråden Mitt sjätte misfall??