USA- mammor (New York)
Jag och min amerikanska man vantar vart forsta barn i Mars-08, och jag undrar om ni som redan har fott barn har i USA har nagra tips till mig som ska starta denna underbara resa pa denna sida om Atlanten (helt fel sida att starta familj pa kanns det som just nu...intervjua barnmorskor?? va? Halla!:) sakert frihet for manga, for mig kanns allt sa komplicerat har jamfort med i Sverige. Jag bor dessutom i NJ men ett stenkast ifrn Manhattan, har inte ens bestamt vilket delstat jag vill ha min doktor i...narmre jobbet eller hemmet?...
jag funderar pa att foda naturligt, ar det nagra av er som valde att gora det, isf varfor? Hade ni valt det i Sverige ocksa? Jag bara tycker sjukhus systemet har lamnar mycket att onska, och det kanns ju verkligen inte i varlds klass, inte ens pa de riktigt bra sjukhusen. Nu har jag ju inte valt min doktor annu, men jag har fatt manga rekommenderade, sa jag tror nog att allt kommer ga jatte bra, men efter att ha sett Sicko blir man ju om mojligt annu mer svensk patriotisk:)
Aven ni som vantar barn far jatte garna komma med tips om vad som helst, som kan hjalpa en pa vagen till att bli svensk mamma i usa! Da kan vi ju foljas at och hjalpa varandra!:)