• Lithium

Gravid efter 5 år.

Ja, det är märkligt. Jag var helt säker på att jag var steril på något vis. Har försökt få ett syskon till min dotter i 5 år. Vi sökte hjälp i början men tröttnade ganska fort på allt vad det innebär med piller och planerade samlag. Så vi gav upp. Vi förlikade oss med tanken att vi aldrig någonsin skulle bli fler i famniljen. Men nu, helt plötsligt efter 5 år så är jag gravid. Jag har verkligen lärt mig att man inte kan planera liv. Jag ville skriva detta för att ge tröst till er därute som känner hopplöshet. För jag vet hur det är och kommer aldrig glömma sorgen man kan känna efter ett ofött barn. Och alla dessa kommentarer. "jamen du har ju iallafall ett barn" Javisst, och jag har alltid varit överlycklig och tacksam över henne. Men man kan ändå känna stor tomhet och sorg över att inte kunna ge henne ett syskon. Och känslan över att vara oduglig som kvinna. Ilskan över sin kropp som inte vill när man själv vill. Det är fruktansvärt frustrerande. Min teori är att vissa behöver några år att återhämta sig innan en ny graviditet kan ske. Jag tror inte på det där eviga "det är för att du tänker på det hela tiden" Nej, jag tänkte INTE på det hela tiden. Dom första 2 åren kanke, men inte sen. Jag släppte det. Men det själpte inte mig. Jag blev ju iallafall inte gravid. Och vadå, det är ju jättemånga "som vill" varför blir dom då gravida? Nej, jag tror INTE på den teorin. Jag tror det är något fysiskt.

Nåväl, Ville iallafall önska er lycka till!

• Svar på tråden Gravid efter 5 år.
  • Teddyn87

Åhh grattis=) helt fantastiskt!!

Tror inte riktigt heller på det där "kroppen låsa sig pratet"

Åter igen grattis Grattis grattis.

:P

• jempagirl

Grattis! Vad kul för er!

Samma sak för oss, vi fick vänta 2 år innan jag plussade 3:e barnet. Nu nästan 3 år senare, är han 1 vecka min lillprins. Fick kommentarer ifrån folk innan jag var gravid. "Men du ska ju vara nöjd, du har ju en av varje" Visst jag var jättenöjd med de 2 jag hade, men längtan efter ett barn till fanns i flera år. Tror att en del kommer med sånna kommentarer för att dom tror det tröstar...

Svar på tråden Gravid efter 5 år.