• Geisa

Alltid lika lång tid att bli gravid igen efter ett missfall??

Ni som haft upprepade missfall, hur lång tid tog det respektive gång innan ni blev gravid igen efter era missfall?

Jag menar tog det t.ex. först 5 månader efter första missfallet och 3 månader efter andra missfallet.

• Svar på tråden Alltid lika lång tid att bli gravid igen efter ett missfall??
  • isisisis

De säger att det ofta är lättare att bli gravid efter ett MF efterom livmodern är inställd på en graviditet,eller förberedd.

• Geisa

Jo jag har också hört det men i mitt fall var det precis tvärtom. Det är därför jag undrar i fall det finns fler som har haft det såsom jag.

Fler svar..?

• Finessan

Jag har snabbt blivit gravid eftre mina missfall, som längst på tredje försöket och som kortast på första.

Än har den feta damen inte sjungit
  • S80

Efter mitt första mf blev jag gravid igen på första försöket(2:a mensen.) Efter mitt andra mf tog det 6 månader och nu eftre mitt tredje i dec -06 så har jag inte blivit gravid än.

• Geisa

Tack för att ni svarat. Det är med andra ord helt olika från gång till gång.

S80; Jag hoppas att det snart är din tur!!!! Kram på dig!

• zuqxe

Jag blev gravid direkt efter mitt första mf, tyvärr fick jag mf igen. Har precis blivit av med hormonerna och väntar nu på att kroppen ska komma igång..

• ConcreteAngel

ca 10 månader ...

• So nice

Efter första MA tog det 2 år. sedan blev jag gravid, fick en son som idag är 1 år blev gravid för 2 månader sedan och fick i dag konstaterat yttligare ett MF undrar hur snabbt jag blir gravid nästa gång hoppas verkligen inte jag behöver vänta 2 år

• saraemma

Nån som vet ifall det kan dröja innan ÄL kommer igång efter ett MF? Jag misstänker att jag hade ett tidigt MF i början an juni och har inte kunnat hitta nån ÄL med tester efter det.

Svar på tråden Alltid lika lång tid att bli gravid igen efter ett missfall??