• HIHO

Gravid efter första IVF försöket juni 2007!!!!!

Debuterar som författare i denna grupp då jag och min man är världens lyckligaste idag: efter 32 månaders försök så har vi idag fått vårt första plus(!!) efter att ha gjort korta metoden på HS!! Helt otroligt, kan inte riktigt förstå det, är så enormt glada!

Skulle så gärna vilja få kontakt med någon annan som gjort IVF under juni och plussat de närmaste dagarna: STORT GRATTIS!! Hur mår du och hur är dina tankar/funderingar kring denna tidiga graviditet?

• Svar på tråden Gravid efter första IVF försöket juni 2007!!!!!
  • Hera78

Har inga som helst erfarenheter av det du gått igenom men jag vill bara skicka ett JÄTTEGRATTIS till er båda!!

• HIHO

Tack Hera78 vad gulligt av dig!!

• Kwela

Man kan aldrig säga GRATTIS för ofta

Skolsköterskan på högstadiet hade fel ...
  • Jickan

Jag gjorde mitt första IVF i november och har BF 26/8. Är det något du vill prata om så har du mig här!

PS Ett jätte grattis till er!!!

• Hjartesjalen

Jattegrattis till alla kampande par o alla som har bebis i maggen!
    Maste bara fraga nagot som kanske inte hor just traden till, men e det nagon som vet svar pa detta: Eftersom vi bor i USA o ska komma till Sverige for IVF-beh, racker det da att min man e med 2-4 veckor eftersom han inte far ledigt mer fran jobbet har i USA for tillfallet, o hur e det om man koper 3-pack tex, om det inte blir pa forsta eller sa, o dom maste plocka ut spermier pa honom, maste dom gora det varenda gang da, jag menar om vi gor IVF 3 ggr? O om dom anvander frysta o det inte funkar, raknas detta som en behandling da?
    Hoppas nagon el, nagra kan o vill svara mig.
    Tack alla, o ma sa gott salange, sjalv e jag bara lessen o grater.

• Hjartesjalen

Oj, en fraga till, vad menas med den korta eller langa metoden inom IVF, hr kan man valja o vem bestammer det, e det lakaren el vi?
    Tack igen!

• LillaAnna72

Hjärtesjalen: jag tror han måste vara med varje gång - då nya sperier plockas ut?! Eller de kanske kan frysas? Maila kliniken ni ska till och fråga... det skulle jag göra! Lycka till!

• LillaAnna72

Oj, glömde det jag egentligen skulle skriva: GRATTIS HIHO! Vi påbörjar vårt första ivf i aug/sept! Hoppas på lika stor tur och lycka som ni!

• Staden

Hjartesjalen: Din man behover endast vara med den dagen det ar dags for aggplockning!!
    I vart 3-pack tror jag inkl. 3ggr + 1 forsok med frysta. Kolla med kliniken tror det ar olika.
    Lycka till!!

• jamis

Grattis HIHO!!! Vi gjorde ivf i april/maj och lyckades så jag har BF 22 januari. Det var vårt första IVF

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Helloween

Ett stort grattis och njut av din nya härliga tillvaro. Vi gjorde vår 3:e IVF-behandling i höstas och har beräknad förlossning nu den 14 augusti. Kram och lycka till

• HIHO

Tack alla goa tjejjer för gratulationerna och stort grattis till er andra som också går i väntans tider efter IVF!

En liten fråga: vi ska göra första ultraljudet om 2v då vi är i vecka 9, är det någon som vet vad man kan se på det ultraljudet? Är det vaginalt eller utanpå magen? Hur stort brukar embryot vara då?

Kram

• jamis
    HIHO: I vecka 9 kan du se ett hjärta som tickar Jag minns inte hur stort det brukar vara då... 20-30 mm tror jag. Lycka till!
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
Svar på tråden Gravid efter första IVF försöket juni 2007!!!!!