• sweetsugarcandy

Unga tjejer som precis har plussat?! :-D (sj är jag 20 snart)

.. Här kan vi ju följas åt!
    Vore jättekul!

• Svar på tråden Unga tjejer som precis har plussat?! :-D (sj är jag 20 snart)
  • Saaaraa

sommarfluga -
    Vad skönt att det inte var någonting farligt iaf Jag har alltid mensvärksont i rygg och mage.. Inte konstant men det kommer och går, har fått "diagnosen" förvärkar. MIn BM sa också att det blir värre ju längre tiden går, jo tack för det liksom ont som f*n redan nu..
    Jag går snart in i vecka 33, tiden går otroligt snabbt.. börjar bli jättenervös för att föda, drömmer hela tiden om 5kg's bebisar och jag är alldelles säker att just min kommer väga mkt, har ju hört att det är ärftligt.. jag och mina syskon har inte legat under 4-5 kg. ska försöka få ett UL för att se om bebben är så stor..men tror ju inte jag kommer få något.

hur går det med bebisförberedelserna? har ni fixat det mesta redan eller är ni som oss, allt blir klart i sista sekund?

• Vintersjäl
    Saaaraa - Aj, låter inte alls något vidare! Jag fick diagnosen foglossning... Och läkaren var riktigt på hugget och meddelade mig om att "det kommer inte aaaaaalls bli lättare, snarare myyycket, myyyyyyycket svårare ju längre tiden går" Jo, tack för det Flört

Då är det inte alls lång tid kvar nu! Förstår att du börjar bli lite nervös..
    Hoppas du får ett till ul, har du en snäll bm? Isf. brukar det ju alltid gå att tjata sig till Glad
    Det kan ju vara skönt att veta vad man har att vänta...

Vi kommer nog också fixa allting i sista sekund, haha... Har inte riktigt haft lust att fixa allting nu, varför ska spjälsäng & skötbord stå på plats i flera månader innan det är dags?
    Nej, det är inte riktigt min grej... Jag är mest glad över att vi har beställt barnvagn så det får räcka just nu Glad

Vet ni vad det är för kön på bebisen förresten?
  • Saaaraa

sommarfluga - Haha! Att läkarna alltid ska lyckas påpeka dom värsta sakerna i en situation, man vill inte höra att det blir värre när man redan har ont!

Ja, hon är ju snäll och lite förvirrad av sig så jag tror att det går.. kanske kanske inte ska dit nästa måndag så jag får se vad hon säjer..

Okej, nej asså vi har ju det viktigaste om man säjer så.. men spjälsängen är i kartong och allt.. vi håller på och försöker få en större lägenhet (vi bor i en 1:a på lite mer än 20 kvadratmeter) och det är trångt som sjutton! Som det ser ut nu kommer vi få klämma in bebisen där också ett tag, men förhoppningsvis får vi en ny snart *håller tummarna* Så det finns helt enkelt inte plats för någonting ännu.

Nej, jag ville kolla men på UL kunde hon inte se, sen ville jag inte kolla längre och sen ändrade jag mig och då var det tydlighen försent Jaja det blir väl en trevlig överasskning, men jag tror att det är en liten pojke Vet ni könet?

• Vintersjäl
    Saaaraa - Håller tummarna för att du får ett nytt ultraljud! Ta till lite tårar och ilska i värsta fall, så gör det säkert susen Flört

Hoppas att ni hittar en ny lägenhet!! Vi bor också i en etta, visserligen lite större än er, 40 kvm är den på... Men det är fortfarande trångt och vissa kvällar sitter jag bara och tjuter i vild förtvivlan över att man ska behöva bo i en skokartong med en liten bebis!
    Vi letar lägenhet HELA tiden och har i princip alla vägar öppna, men det är inte lätt ändå...

Vi ville också veta på ul, men vi kom alldeles av oss när vi såg bebisen på skärmen så vi glömde bort att fråga Flört När jag var på förlossningen i fredags så frågade vi och då såg det ut som en liten kille! Glad Vilket jag också tror att det är... 99 % av alla jag känner & har pratat med gissar på en kille, så vi får se.. Ska fråga en gång till på onsdag (ska på spec. ultraljud för hjärtfel) och hoppas vi får lite säkrare besked då!

Har ni kommit på några fina namn än? Skrattande
  • Tösabiten88

hejsan, hoppas alla gravida mammor o bebbar mår bra..

sommarflugan, vi har bestämt oss för sanna o Emil..

• Saaaraa

sommarfluga, ja ja hoppas verkligen att det går.. min BM är ju lite virrig och blödig så jag tror nog inte det blir några som helst problem
    HAHA, tänkt dej halva er lägenhet (med kokvrå inte kök) och sätt in en bebis där, ojojoj man känner sig som sardiner i en burk.

vi har några funderingar på namn, det blir troligtvis ett släktnamn ni då?

• Vintersjäl
    ZandraSanna - Hur mår du??

Saaaraa - Ja, jag förstår vad du menar! Vi har ett pyttelitet kök, får inte plats med köksbord eller nånting... Drömmen vore att hitta en trea med bra läge, då skulle jag vara jättenöjd!

Vi funderar på namn hejvilt... Julian, Leon, Felix, Gabriel eller Colin funderar vi på just nu...
    Tänker inte så mycket på tjejnamn längre, vi är nästan bergsäkra på att det är en kille
  • Tösabiten88
    sommarfluga skrev 2007-10-15 20:43:46 följande:
    ZandraSanna - Hur mår du??Saaaraa - Ja, jag förstår vad du menar! Vi har ett pyttelitet kök, får inte plats med köksbord eller nånting... Drömmen vore att hitta en trea med bra läge, då skulle jag vara jättenöjd! Vi funderar på namn hejvilt... Julian, Leon, Felix, Gabriel eller Colin funderar vi på just nu...Tänker inte så mycket på tjejnamn längre, vi är nästan bergsäkra på att det är en kille
    jo då det är bara bra.. har en livlig bebis i magen som tycker om att sparka på blåsan :).. börja kännas svårare att andas nu..
    hur är det med dig?
  • Zodic
    sommarfluga skrev 2007-10-15 20:43:46 följande:
    ZandraSanna - Hur mår du??Saaaraa - Ja, jag förstår vad du menar! Vi har ett pyttelitet kök, får inte plats med köksbord eller nånting... Drömmen vore att hitta en trea med bra läge, då skulle jag vara jättenöjd! Vi funderar på namn hejvilt... Julian, Leon, Felix, Gabriel eller Colin funderar vi på just nu...Tänker inte så mycket på tjejnamn längre, vi är nästan bergsäkra på att det är en kille
    Men ni får väl söka lägenheter längre ut då, där är det ju inte omöjligt att få något. Vi bor i Lövgärdet, långt bort med sjukt fin natur, utsikt över sjön och nyrenoverad lägenhet. Värt att bo såhär tills man får en lägenhet mer centralt om tio år Seriöst man kan ju inte hoppas på en central lägenhet om man nu inte har grym inkomst. Dumt att det inte finns någon kö heller
  • Vintersjäl
    ZandraSanna - Det är samma här... Är lika kissnödig som jag var i början av graviditeten, har svårt att böja mig ner, svårt att andas + att jag åkt på foglossning... Men vad gör man inte Flört

Zodic - Vi är bosatta i Strängnäs, en väldigt liten stad, och har inga planer på att flytta någon annanstans än Glad Det är därför det är så svårt att hitta lägenhet...
  • Saaaraa

Vi vill bo inom tullarna här i stockholm, det gör det svårare att få en passande lägenhet

Svar på tråden Unga tjejer som precis har plussat?! :-D (sj är jag 20 snart)