• gullegryn

Segt sekret-hjälp mot det!!!???

Jag har en nyfunnen kompis som är urgullig. Han och hennes sambo har försökt att få bli gravida jättelänge och inte lyckats. Jag känner verkligen med henne för jag hade själv svårt att bli gravid.
    Hon har många ägg och äter ngn "diabetes" medicin för att ägglossning ska ske..??
    Jag frågade henne om hennes sekret, för jag har hört att en del kvinnor har så segt att spermierna inte kommer igenom...Sen vet jag att jag läst att man kan ta ngn astmamedicin som gör att sekretet blir tunnare...Är det någon som kan hjälpa i denna fråga???Tips??
    Själv blev jag gravid efter en äggledarsköljning. Hon har annars fysiska förutsättningar. Hon har också lägre östrogenhalt och högre testosteronhalt som har en medicinsk benämning-kan det inverka??
    Tacksamma för hjälp!! Kram

• Svar på tråden Segt sekret-hjälp mot det!!!???
  • Topdog

Nej, det finns ingen verksam "hjälp" mot segt sekret. Myten säger att hostmedicin skulle göra susen, men detta är just en myt och påverkar överhuvudtaget inte ÄL-sekretet. Det enda effektiva botemedlet mot uteblivet ägglossningssekret (= segt" sekret) är att göra en insemination direkt in i livmodern. Detta utförs av doktorer på fertilitetsmottagningar.

• tomcar1

Gullegryn...hon kan ju testa receptfria slemlösande medel, som Bisolvon och Resyl S. Det kan visst hjälpa till lite om man har segt slem. Det allra bästa är ju givetvis att få hjälp med IVF ller insemination. Men hon kan ju testa.
    Mvh tomcar1

Svar på tråden Segt sekret-hjälp mot det!!!???