Hej!
Va spännande för er. Kan inte svara så mkt på dina frågor egentligen då jag själv inte hade fått barn när jag var där och jobbade som sjuksköterska, bodde då i staden Al Ain som ligger ca 13 mil från Dubai och jobbade på sjukhuset Tawam. Men jag kan ju berätta att det fanns endel svenska familjer där, många läkare som tjänar bra som åker dit med sina familjer. Vet att de flesta fruarna var då hemma och tog hand om barnen, så jag har faktiskt inte hört något om dagis. Många andra hade nannys som tog hand om barnen i hemmet. Däremot vet jag att dom hade bra internationella skolor.
Det var en hel del löneförändringar när vi var där, till det sämre, men det kankse inte alls är så i Dubai. Lärde känna en sjukgymnast från Finland som jobbade på samma sjukhus som jag hon fick typ ut 10000kr / månad! Men det är 3 år sedan jag var där nu och mkt kan ju ha förändrats. Ja, nu fick du ju inte så mkt svar på dina egentliga frågor... Dubai är iallafall en fantastisk stad och jag hoppas ni kommer att trivas!!