• Lobos mágicos

Var fasen ska jag göra av alla gosedjur?

Har ett "jätteproblem" här hemma med ungarnas alla gosedjur. Dom har massor som bara ligger i en hög i ena hörnet av rummet och skräpar. Sen har dom massa annan bröte också som bara ligger överallt. Behöver tips på förvaringar av alla leksaker. Hur har ni gjort? Vill gärna se bilder...

• Svar på tråden Var fasen ska jag göra av alla gosedjur?
  • Shabby chic
    tjenixen skrev 2007-07-25 19:10:26 följande:
    Frågan är ju egentligen kanske varför de har så otroligt mycket mjukisdjur? De leker ju ofta bara med en bråkdel. Jag har samma dilemma här hemma med drösvis med mjukdjur då vi har 4 barn, har rensat en del men resten då? hmmm
    Ja men precis!
    Min son leker ju aldrig med mjukisdjuren så jag har faktiskt packat undan dom.
    Du kanske skulle sortera bort mjukisarna han inte är intresserad av...?
  • Shabby chic

oj såg precis att du hade flera barn.. men ja iaf de mjukisar de inte leker med...

• tjenixen
    Shabby chic skrev 2007-07-25 20:04:29 följande:
    oj såg precis att du hade flera barn.. men ja iaf de mjukisar de inte leker med...
    jo, det har vi gjort i omgångar och lagt dem i säck och sen har vi bytt ut dem emellanåt så det blir som lite nytt men frågan är nu om jag inte ska ta och rensa rejält och lägga på vinden eller skänka bort dem. Får se vad vi kommer fram till.
  • inoka

Varför inte samla allt de inte använder och skicka till u-länder. De har ju större glädje av det än att de ligger och samlar damm..

• October

Vi har ett litet inomhustält med ett täcke i botten och kuddar i, där slänger jag in alla gosedjur och han gillar att krypa in bland allt det mjuka och gosa, Lätt att städa...

• game set match

Vi har slängt massor men de som skulle sparas får rymmas i en nättunna från Ikea. Sen får de stora djuren som inte går ner där vara i sängen tillsammans med det gäng som används flitigt. De på sängen byts delvis ut med jämna mellanrum av sonen.

• Småbarnsliv

En idé är att ge bort dem.
    Jag ringde länssjukhuset & pratade med några på barnB om de var intresserade av nallar.. Och de tog tacksamt emot dem.. Åkte upp med ett antal sopsäckar.. Skönt att bli av med dem & skönt att veta att de kommer till nytta däruppe  

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.Simon 0305, Hanna 0511 & Bf 14/9?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? www.lixenstrand.org.uk
  • Sötadjur

Jag tror du kan skicka in dina gamla gosedjur till nätbutiker. De hade tidigare en insamling för mjukisdjur som skänktes iväg. 

• Anonym (Mx)

Spara dina barns favoriter och ge resten till skolor/fritidshem. Där blir dom välanvända.

• Anonym (Farmor)

Har 5 flyttlådor och en spjälsäng full, vet inte vad jag skall göra med dom

• Anonym (Tom)

Här kommer det heliga ordet "släng dom"

• Anonym (Tom)

Förlåt men bästa du kan göra för världen är att bränna dom. Det är sant i slut ändan kommer dina gosedjur åka som en jojo över länder det är hemskt.

Röda korset sjukhusen har enormt med dom....Tror ni verkligen att alla sjuka barn leker med dom?

• Anonym (f)
    Småbarnsliv skrev 2007-07-25 23:43:55 följande:

En idé är att ge bort dem.
    Jag ringde länssjukhuset & pratade med några på barnB om de var intresserade av nallar.. Och de tog tacksamt emot dem.. Åkte upp med ett antal sopsäckar.. Skönt att bli av med dem & skönt att veta att de kommer till nytta däruppe  

Sötadjur skrev 2026-01-16 12:14:08 följande:

Jag tror du kan skicka in dina gamla gosedjur till nätbutiker. De hade tidigare en insamling för mjukisdjur som skänktes iväg. 

kunde du hitta en äldre tråd för ditt ickesvar? Vaddå nätbutiker? Inte livsmedelsbutiker? Lika luddigt

Svar på tråden Var fasen ska jag göra av alla gosedjur?