• Anonym (ninni)

Paroxetin - erfarenheter sökes!

Vill gärna höra om era erfarenheter av Paroxetin! Min sambo har fått dessa utskrivna mot panikångest. Har ni kännt av några biverkningar? Hur pass snabbt kände ni av dess positiva effekt, och isåfall hur hög dos åt ni då?

• Svar på tråden Paroxetin - erfarenheter sökes!
  • Anonym

Paroxetin även kallad seroxat är inga sockerpiller direkt, men det vt du säkert redan. Om du googlar på dessa namnfår du upp mycket matnyttig info. Min man åt dessa tabletter under en förvisso väldigt lång period. Han blev lugnare och hade mindre ångest. Men det medförde också att han böev allmänt avtrubbad, alltså lite känslokall. Störningar i sexualiteten är mycket vanligt. Gällande män, tappar måna många sexlusten helt. Allt detta finns att läsa under biverkningar på www.fass.se. Jag rekommenderar starkt att ni båda läser igenom det innan han bärjar äta dem så ni vet vad ni har att vänta er. Dosen går inte att jämföra mellan person till person, det är helt individuellt. När man sen ska sluta med dessa piller börjar det riktigt jobbiga. Vidriga utsättningssymtom som hallucinationer, ångest, huvudvärk, sticknigar i kroppen, kräkningar osv osv.

• Anonym (ninni)

Han har redan tagit två tabletter och känner sig jättetrött....
    När du säger att din man blev känslokall, hur påverkade det ert förhållande? Det låter ju onekligen som en tråkig biverkning!

• Anonym

Anonym (ninni) skrev 2007-07-22 13:41:03 följande:

Han har redan tagit två tabletter och känner sig jättetrött....När du säger att din man blev känslokall, hur påverkade det ert förhållande? Det låter ju onekligen som en tråkig biverkning!
    Min man var också trött, jämt. Det skulle gå över men det gjorde det aldrig. Han åt dem i 12 år...
    Det påverkade MYCKET. Han var aldrig riktigt glad eller ledsen, blev lite slötänkt liksom. Han junde mest sitta och glo i saociala samanhang. Dessutom selivet som sagt. Stendött i 1,5 år Men medicinen kan säkert fungera för andra, så jag menar inte att den är bara skit. Men jag har tyvärr sällan hört bra saker om seroxat.
  • Anonym (ninni)

Det där med sexlivet; var det bara utebliven lust, eller rent fysiskt, att han inte kunde få erektion? Blev han aldrig rekommenderad att byta medicin, om det påverkade så mycket? Är han frisk idag?
    Har själv ätit Citalopram mot depression, visst jag var trött, men jag kände också att medicinen hjälpte mig mycket; jag blev med harmonisk. Därför blir jag lite rädd nu när jag läser vad du skriver. Det låter ju nästan som om han blev deprimerad, eller?

• Anonym

Anonym (ninni) skrev 2007-07-22 13:53:00 följande:

Det där med sexlivet; var det bara utebliven lust, eller rent fysiskt, att han inte kunde få erektion? Blev han aldrig rekommenderad att byta medicin, om det påverkade så mycket? Är han frisk idag?Har själv ätit Citalopram mot depression, visst jag var trött, men jag kände också att medicinen hjälpte mig mycket; jag blev med harmonisk. Därför blir jag lite rädd nu när jag läser vad du skriver. Det låter ju nästan som om han blev deprimerad, eller?
    Alltså den fysiska funktionen fanns där, den kunde stå Men han hade INGEN lust. Han bad upprepade gånger om att få sluta med medicinen, men blev bara erbjuden att prova nya tillsammans med sreoxat. Nu har han äntligen slutat med dem, ska börja med en annan medicin på måndag. Nej, varken han eller jag tycker att den hjälpte honom på något annat sätt än att ta udden av ångest och samtidigt alla andra känslor. Jag ör inte negativt inställd till medicin i allmänhet mpt depressioner, men just seroxat är jag inte förtjust i...
  • Lycklig gravid

Hej.
    Jag har mycket positivt om paroxetin. Har ätit den i många år . Har gått över till zoloft för att den skulle hjälpa mig med vikten . Men jag känner att den inte hjälper mig lika bra som paroxetn. Skall nu på tisdag prata med doktorn om att jag vill byta tillbaka till paroxetin.
    Den fungera bäst för mig.

• faster

ja tydligen reagerar vi alla olika..jag äter paroxetin nu o har ätit zoloft innan..kunde dock ej fortsätta med den för jag fick så högt blodtryck..
    tycker dock att Paroxetinet är mkt mkt svårinställt..

• N a n n a

Jag var jättenöjd då jag åt paroxetin. Hjälpte mig ur en utmattningsdepression för några år sedan! Sexlivet var sådär men i övrigt var jag inte avtrubbad känslomässigt!

• Anonym

Som jag skrev innan är beror det på hur man mår innan, hur stro dos man får och varför man får medicinen. Tror oxå att den är jättebra för vissa Men inte för maken. Gör mig ändp glad att höra att ni blivit hjälpta av den, då vi bara hört och upplevt negativa saker av den.

• Anonym (P)

Ska börja med Paroxetin - någon här som äter den? 

är livrädd för insättningen med hög ångest som följd. 

Svar på tråden Paroxetin - erfarenheter sökes!