• Tuplan

Hur många IVF försök innan det tog sig?

Har flera trådar uppe men jag är nyfiken på hur många IVF du gjorde innan du blev gravid?

Då vi måste bekosta IVF själva, om det nu är vad vi vill göra så är det väldigt intressant om vi måste bekosta flera försök.

• Svar på tråden Hur många IVF försök innan det tog sig?
  • Emke

För oss tog det sig på första försöket så det är inte omöjligt alls! Lycka till!

• ProPPens

Vad som avgör att det inte lyckas på första försöket vet man inte. Så även om ni nu är oförklarligt barnlösa så ger det itne bättre odds än par med orsaker. Överlag så är väl statestiken ungefär 40% av försöken som lyckas.

Vill inte verka negativ...

• Winnie

Lyckades på första försöket.

• Vujka

Jag blev gravid efter vårt 3:e försöket.
    Har totalt gjort 6 återföringar av embryon, 3 st. färska och 3 st. frysta.

Lycka till!

• Chania

Vi testade positivt efter vårt första riktiga IVF. Första gången var vi tvungna att avbryta behandlingen och kom inte till ÄP. Jag har hört att ca 85 % lyckas bli gravida via IVF.

• taca

Vi blev gravida på tredje försöket...Vår diagnos är oförklarligt barnlösa...lycka till

• Lever på hoppet

Vi lyckades på första försöket!!!

• Tuplan

Många som lyckades på första försöket! Låter ju positivt. Blir nog att ta oss en sväng till Sverige och göra IVF på privat klinik nästa år nångång!
    Här i USA är det 3 gånger så dyrt för ett försök.
    Tack för alla svar förresten!

• xena68

Vi lyckades på 1:a, 2:a och 4:e försöken.
    Tvyärr slutade de två första med MA, men det 4:e håller i sig än så länge..

• Boston dreamer

Jag blev gravid på andra försöket Första gången fick jag två ägg tillbaka och andra gången ett som inte var så bra men det lyckades ändå. Jag har endometrios och min man har lite slöa simmare.

Svar på tråden Hur många IVF försök innan det tog sig?