• Millan76

Vi gravida från ÄP mars del2

Fortsättningstråd för oss med ÄP/FET i mars/april!

Oj oj oj, det har redan gått 3 månader sedan gamla tråden öppnades

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-25 18:25:49:
    Ny tråd hittas här: www.familjeliv.se/Forum-7-139/m26248386.html

• Svar på tråden Vi gravida från ÄP mars del2
  • Whoolet

mandis76: du kan tro att jag klappar magen...... Mår redan bottenilla och munnen smakar bara metall, tror det är biverkningar av proggisarna samt av ovitrellen. Mår gärna fortsatt illa i 9 månader

Är det någon här som fått ta extrasprutor efter ÄP och ET. Skall ta totalt 4 st (halva) sprutor ovitrelle. Det är nytt för mig, har jag inte gjort de andra gångerna.

• s v e a

whoolet

Jag fick en spruta i veckan efter ET, de tre första månaderna!
    Enligt min barnmorska var detta samma kur de ger äldre kvinnor i australien som har många missfall bakom sig...

• Whoolet

Svea: Undrar om det har med mitt MA att göra...... att det är därför jag är ordinerad detta. Jaja de får göra vad de vill med mig bara det ger resultat. (en liten undring, var det den behandling då du blev gravid?)

• s v e a

whoolet

det var då jag blev gravid Det kan mycket väl ha med ditt missfall att göra. I och med ivf kanske inte din kropp hinner producera tillräkligt med vad det nu är som gör att bebisen stannar. Då sprutar dom in det istället...

hoppas hoppas!

• Whoolet

Svea: Då kör jag på din linje och ser till att bli gravid nu

Vet att jag inte kan ha gravsymptom redan men fy vad jag mår dåligt. Mådde du också dåligt av sprutorna. Kanske är det den höga hcg-halten som gör att jag mår så här (nu får man ju dubbel dos, både proggisar och sprutor). Mår precis som när jag blev gravid förra gången. Jag klagar dock inte, mår gärna så här i ytterligare 9 månader.....

• mandis76

Jag blev åxå ordinerad extra ovitrelle under ruvandet! Gick ju bra här åxå Håller tummarna nu Whoolet!!

• s v e a

hej hej,,

Fick just reda på att min lillebror och hans tjej har gjort en abort i v18!!!!

Jag förstår inte hur man inte kan märka hur man inte är gravid, och tycker att det känns jättekonstigt att man kan ta bort ett sådant stort foster. Han förklarade det med att hon hade bytt ppiller och därför inte trott att de var gravida..

Jag har jättesvårt hur jag ska prata med honom, då jag tycker att det är jättefel med en såpass sen abort. Hon fick ju genomgå en "riktig" förlossning, bara det att bebisen var död... Samtidigt som det var för det bästa. Min bror och hans tjej är ganska unga, och har inte tid eller ekonomi för en bebis.

Han har ingen aning om vår kamp för att få barn, samt att vi gjort ivf, och det vill jag heller inte berätta.

Vad vill jag med detta inlägget?? Vet inte..
    Men gud va orättvist det är! Att vissa blir gravida så lätt, medan det tar år för andra, och att alla inte ens lyckas..

• Emke

svea: oj....... Trodde inte man fick göra abort i v.18 om det inte fanns "oerhört speciella skäl", men det kanske det är om de är väldigt unga.... Ja inte är livet rättvist inte... Hoppas ändå att de mår bra nu och inte ångrar sig längre fram. Ändå på sätt och vis beundransvärt att ens klara av att föda fram ett barn på naturligt sätt fast det är en abort, jag hade ångrat mig i samma sekund jag såg vad som kom fram hur säker jag än varit på att jag ville göra en abort innan... Förstår att det är svårt för dig att prata med honom, särskilt när han inte vet att ni genomgått IVF. Stor kram från mig iaf!

• s v e a

Jag tror att det är "fri" abort tills v18, sen fram til v22 krävs speciella tillstånd.

Och så himla unga är dom inte..

Det känns så konstigt bara att jag kände min bebis sparka redan i v 18, och att det faktiskt är en liten bebis där inne.

Men jag tror att detta kommer bli mer verkligt för dom den dagen dom väljer att skaffa barn och är mer pålästa. Innan min graviditet hade jag ingen aning om hur utvecklat ett foster var i v18.

Jag har bara så svårt att tycka synd om dom...

• susanne78

Svea
    det låter som en fruktansvärd abort, behöva föda fram sitt barn . Förstår din raktion, har nästan varit i samma sits o man reagerar nog extra starkt när man själv kämpar för att bli gravid.

• Emke

Hej alla!

Någon som fått veta ännu om det lilla pyret lagt sig med huvudet neråt ännu? I vilken vecka var det i så fall? Min kompis bebis hade vänt sig nu (i v. 33) och själv är jag ju i v. 32 så det kanske snart är dags?! Känns dock helt overkligt, känns som om den här lilla bebisen bara har haft ett läge: långt ner från den ena sidan till den andra, ofta när jag känner rörelser och sparkar så känns det liksom på båda sidorna samtidigt Fast den har säkert legat på alla möjliga sätt utan att jag har en aning om det men jag har aldrig känt några sparkar högre upp än bara någon centimeter ovanför naveln... om den ligger med huvudet neråt borde man väl känna sparkar väldigt högt upp?

Tänkte bara kolla hur det är/har varit för er andra!

Kram så länge!

• JustJack

Emke; Min bebs har legat med huvudet beråt ett bra tag nu. (Är i v.32+3) Iallafall minst tre veckor för då kontrollerade BM det, men jag tror det är betydligt längre än så. Sparkarna har nämligen kännts upp mot höger revben och sida ett bra tag nu. Tror inte min bebis har ändrat ställning så där jättemycket överhuvudtaget. Har aldrig känt de där kullerbyttorna folk pratar om. Men sparka, det gör h*n.

Var på tillväxt-UL idag och bebs väger idag 2236 g och uppskattas til att väga mellan 3,5 och 4 kg vid BF. Var lite orolig för att få en megabebs eftersom min mage är så stor.

• Emke

Justjack: Å vad härligt att få veta hur stor den lille är... helt otroligt att det går! Ok... då borde det vara dags snart alltså. Vår BM sa ingenting när vi var där sist, det verkade inte som om hon kunde känna hur den låg då?!? Konstigt. Ska dit nästa vecka igen, hoppas hon kan känna något då...

• s v e a

hej hej,

har inte haft internet på evigheter och man blir ju helt handikappad!!!

Jag har varit på UL. Lillen väger 2,5 kg och kommer troligtvis bli ett kg tyngre. Hans huvud är ganska stort, vad nu det betyder, och han har inte vänt sig rätt..

Jag och min man gick på en förberedande kurs förra helgen och det var så himla bra! Jag är iofs rätt påläst, men det var så skönt att min man fick lära sig lite också!!!

Nu i helgen ska jag till sjukhuset där vi ska föda... nu närmar det sig verkligen!!!

kram alla

• Emke

svea: Hm... Fick precis veta att vi inte kommer få gå kursen då hon som skulle haft den blivit sjukskriven, de skulle inte sätta in någon annan för henne och på frågan om vi kunde få gå kursen någonannan stans var svaret nej

• mandis76

Hej tjejer! Längesen man var här! Min bebbe ligger åxå med huvudet nedåt, men bm säger att ännu kan h*n vända sig. Går in i vecka 30 idag å det känns verkligen helt overkligt!! Ser förresten att det är dax att öppna en ny tråd, sista dagen här idag Förvånad som sagt tiden RUSAR!!! Någon som kan öppna en ny tråd till oss och länka?? Själv vet jag inte hur man gör *skäms*

För övrigt är det rätt ok här, trött som tusan, men jag antar att det är så det ska vara. Har sökt HP nu iaf, men har inga som helst förhoppningar på att få det beviljat..

Kraaaam

Svar på tråden Vi gravida från ÄP mars del2