• Copy Cat

Hur lång tid från det att läkaren skickar remiss tills det att vi blir kallade till utredning, "fertilitetskliniken" MAS i Malmö??

Hejsan!!

Jag har flera frågor angående missfallsutredning eftersom jag tyvärr står inför en sådan.

Jag undrar hur lång tid det tar (ungefär) från det att läkaren skickar remiss tills det att man blir kallad till utredning? Jag bor i Södra Sverige och remissen kommer att skickas till MAS i Malmö. Någon som kan tänkas veta?

Jag undrar också om alla prover tas vid ett tillfälle och hur lång tid det tar innan man får svaren från dessa?

Jag har precis genomgått en fertilitetsutredning med kontraströntgen. Jag vet också att man vid missfallsutredningar gör kontraströntgen, men hur blir det då för mig? Kommer jag få göra en ny kontraströntgen trots att den första visade att allt var normalt?

Vilka prover kommer min man att få ta? Är det "bara" blodprover som tas för hans del eller är det även spermaprov m.m.?

Jag är tacksam för svar då jag själv är helt ny på området!!

• Svar på tråden Hur lång tid från det att läkaren skickar remiss tills det att vi blir kallade till utredning, "fertilitetskliniken" MAS i Malmö??
  • copycat

Har för mig att det tog ca 6 månader! Det är ett tag sedan nu så det kan ha ändrats!

• Copy Cat

Någon mer som har erfarenhet???

• susst6

Man skall ju eftersträva vårdgarantin och då är det tre månader som gäller.

Svar på tråden Hur lång tid från det att läkaren skickar remiss tills det att vi blir kallade till utredning, "fertilitetskliniken" MAS i Malmö??