• Hermie

Ta bort myom

Jag fick missfall i vecka 17, och fick efter det tid hos min gyn för spolning. Hon tyckte att det verkade som att mitt ena myom - har två - buktade innåt i livmodern, så att det blev trångt för fostret, vilket kunde orsakat missfallet. Skickade remiss till Sabbatsberg för operation. Nu har jag fått tid där, för ny spolning. Någon annan som fått genomgå spolning två ggr? Orolig för att han ska säga att det inte buktar innåt och att operation inte är nödvändig... Hur ska jag kunna lita på det då?

Någon som skrapat bort myom och sedan blivit gravid igen? Vill så gärna ha barn, och varje dag nu känns som en evighet innan vi kan sätta igång igen.

• Svar på tråden Ta bort myom
  • nuedetdax

Åh fy gumman,
    JAg beklagar verkligen, trodde inte de gjorde spolning på gravida Jag ska spolas i höst, har tre myomer men den största är 2cm så de låter dom va.

Hoppas du + ar snart igen! Men har du kollat att han gjorde rätt i att spola dig? Kankse kunde undvika mf på annat sätt??

• Hermie

Spolade efter att jag fått missfall, så det var inte det som orsakade missfallet.
    Tur i otur att de hade lite koll på mig redan innan jag blev gravid, så att jag kollades upp redan efter ett missfall och inte tre!
    Men surt att min gyn sa att "kom tillbaka om du får missfall eller om du inte blivit gravid till efter sommaren". Fick sedan missfall, och önskar att hon kunde gjort denna spolning innan jag blev gravid. SÅ svårt var det ju verkligen inte!!!

• nuedetdax

Ok jag förstår vad trist, men hur stora är dina myom?
    Vi har försökt i över ett år och jag går på pergo nu då det inte blivit nåt än, men jag hoppas spolningen gör att jag får +a snart.
    lycka till!

• GummiGutta

måste fråga: vad fyller spolningen för funktion när man har myom? Har själv ett ca 5x5 cm intramuralt, och hoppas på att det inte ska ge några problem att göra syskon till vår son, men man är ju lite orolig. Hade det under graviditeten också men det var inga problem. Ska kolla det den 17/9 och fråga då om det kanske ligger ivägen på nåt vis. Vi har visserligen bara försökt i fyra månader i syskonverkstaden än så länge, sonen kom till på sjätte försöket.

• nuedetdax

gummigutta,
    Jag vet inte säkert men om du har myom i vägen i passagen så får m an reda på detta genom kontraströntgen. Då kan man gå vidare med ivf.

Svar på tråden Ta bort myom