• Dalarna24

Det är ditt barn!!

Bor med min underbara sambo sedan 2 år. Jag har en dotter sedan tidigare som är 4 år. Hon älskar min sambo och hon kallar honom pappa. Hon är väldigt krävande just nu som 4 åringar brukar... och jag har såååå kort stubin.

När jag känner att jag bara måste gå ut och andas så får min sambo ta över. Men ibland när jag suckar över att hon är jobbig så kan han häva ur sig: "Det är ditt barn!!"

Vad menar han me det? Jag fattar inte varför man säger så? Han har ju tagit till sig henne och är väldigt gullig med henne. Hon kallar honom för pappa och han har accepterat det, jag har till och med föreslagit om han skulle vilja adoptera henne eftersom hennes bio pappa inte finns med i bilden alls. Och han sa att han skulle kunna tänka sig det... plus att vi försöker få gemensamma barn, har försökt i ett år snart.

Vad gör man?

• Svar på tråden Det är ditt barn!!
  • marina81

Det är väl hans sätt att försöka få lite andrum..att lägga över ansvaret på dig helt enkelt.

• Dalarna24

Det jag kan tycka är mest jobbigt är att jag alltid har ansvaret att ta hand om henne. Men jag kan tycka att inleder man ett förhållande med någon som har barn så måste man ju ta ansvar som om det vore sitt eget barn. Och min dotter vill ju oftast att det är han som hjälper henne...

• jennypennypannkaka

Jag håller med dig TS.

"inleder man ett förhållande med någon som har barn så måste man ju ta ansvar som om det vore sitt eget barn"

• Anel85

Jag tror dom föregående talare... Lätt att säga så för att själv få komma ifrån!

• Dalarna24

Det kanske är så som ni säger, men jag tycker det är hemskt tråkigt om det är så han känner. Att han kan skylla på att det är mitt barn så han slipper undan de jobbiga stunderna. Får nog ta upp det me honom iaf. Och berätta att jag blir väldigt ledsen när han säger så...

• Blå Flygare

Är du säker på att du inte lägger mer i uttalandet än vad det är?

Så man min man säga om VÅR dotter, oftast när hon är envis vilket ju jag också är eller har ett beteende som hon fått av att just vi varit föräldrarna.

Svårt att veta när man inte hör HUR han säger det.

• Cocarola

Han kanske inte gnäller över barnet utan över dig? Dvs, när du suckar över att hon är jobbig så påminner han dig om att du borde stå ut med henne eftersom hon är ditt barn (och han står ut trots att det inte är hans barn). En teroi bara!

• Dalarna24

Messerschmidt: Det kanske är som du säger... har jag inte tänkt på.

Blå myran: Ja han menar kanske inte så mycket med det han sa.

• Therese33

Jag tror också att det var något han kastade ut sig i all hast, det var nog inte genomtänkt...

• SaramedM

Så kan jag säga till min man ibland, ta DIN dotter
    Och då är det vårt gemensamma barn.
    Du ska nog inte lägga mer i det

Svar på tråden Det är ditt barn!!