• Joana o Neo

hur gamal e sveriges yngsta mormor/farmor??

Jag funderar på vem som är sveriges yngsta farmor/mormor?!
    mina barns farmor är 37 år.
    det är ju väldigt ungt, men d måste väl finnas någon yngre...

*¤*nEo O TeSs*¤*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-01 17:45:23:
    hon va alltså 35 när vi födde första barnbarnet!
  • Svar på tråden hur gamal e sveriges yngsta mormor/farmor??
  • Triss i Damer

oj det var ungt. tyckte barnens farmor/farfar och mormor var unga (43)

• TheSunset

Mamma fyllde 36... 7 dagar innan hon blev mormor.

Det va en mamma här på fl som skulle bli mormor och hon hade inte ens fyllt 30....Det e ungt.

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Hampus 990910 & Julia 061101 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Joana o Neo

oj 30 e ju väldigt väldigt ungt ju,,,
    min mamma e 46 å de ju hyfsat ungt med.
    barnen är 2 år å den andr ahon e 3 mån.
    så hon e farmor till dom, sen ska ju sambons bror ha barn nu idec( han e 17, min smabo va åxå 17 när han blev pappa) så båda hennes söner kommer snart ha barn så hon kommer ha 3 banr barn!
    d e rätt ungt!

*¤*nEo O TeSs*¤*
  • Visitor

Jag känner en som var 32 år när hon blev mormor och min mans mamma var 35 år.

• m00nfl0wer

Min mormor blev mormor när hon var 35år tror jag. Nu är hon 68år (tror jag) och har ca 20 barnbarn och 11 barnbarnsbarn.

• Joana o Neo

oj det va ungt!

*¤*nEo O TeSs*¤*
  • TheSunset
    Joana o Neo skrev 2007-08-01 17:23:14 följande:
    oj 30 e ju väldigt väldigt ungt ju,,,min mamma e 46 å de ju hyfsat ungt med.barnen är 2 år å den andr ahon e 3 mån.så hon e farmor till dom, sen ska ju sambons bror ha barn nu idec( han e 17, min smabo va åxå 17 när han blev pappa) så båda hennes söner kommer snart ha barn så hon kommer ha 3 banr barn!d e rätt ungt!
    Mamma blev mormor vid 36 och 43....eftersom jag har 2 guldklimpar...
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Hampus 990910 & Julia 061101 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Joana o Neo
    TheSunset skrev 2007-08-01 17:38:02 följande:
    Mamma blev mormor vid 36 och 43....eftersom jag har 2 guldklimpar...
    okey aa min vid 44 och nästa gång vid 46.
    sambons mamma vart farmor första vid 35 sen vid 37 å kommer bli vid 38 nu i dec...
    *¤*nEo O TeSs*¤*
  • Angdev

Oj, det e ungt. Hur har Ni hunnit med? Hur gamla var Era föräldrar resp. Ni när Ni fick barn?

• lönnemåla

Min mor skulle fylla 35 det året hon blev mormor, pappa var 36 när han blev morfar!

Jag har en guds kropp, tyvärr är det Buddas
  • m00nfl0wer
    Pilanga skrev 2007-08-01 17:46:45 följande:
    Oj, det e ungt. Hur har Ni hunnit med? Hur gamla var Era föräldrar resp. Ni när Ni fick barn?
    Alla i min släkt har fått barn före 22.

Min mormor fick min mamma när hon var 16år, mamma fick min äldsta syster när hon var 19år. Majoriteten av min släkt som fått barn har vart mellan 16-19år gamla.
  • Joana o Neo
    Joana o Neo skrev 2007-08-01 17:45:07 följande:
    okey aa min vid 44 och nästa gång vid 46.sambons mamma vart farmor första vid 35 sen vid 37 å kommer bli vid 38 nu i dec...
    Sambons mormor fick barn vid 20 (nu är hon 58) och sambons mamma fick honom när hon va 18 och sitt andra barn när hon va 20.
    sen fick jag och sambon barn när han va 17 å nu då sambons bror som ska få barn som 17 åring...(sambon har åxå en halvsyster på pappans sida som är 23 år å han 3 barn och en kusin som va 16 när hon fick) så på hans sida är dom unga.
    våra barn har alltså en gammelmmormor på 58, en farmor på 37 och så vi då mamma å pappa på 20 å 22 år.
    (barnens gammelgammelfarmor är 82-min mormor är 79...haha)
    *¤*nEo O TeSs*¤*
  • camilla80

min mamma var 38 vid första barnbarnet..och är nu 48 och har snart 10 stycken..hon var själv 15 vid sin första,min äldsta bror..

• Visitor
    Pilanga skrev 2007-08-01 17:46:45 följande:
    Min mans mor var 13 när hon fick sitt första barn (min man är inte hennes första barn och vårt barn är inte hennes första barnbarn) Alla kvinnor i min släkt har fått sit första barn före dem fylt 21 år. Min mamma var 39 år när hon blev mormor
  • Snigel84

Min mormor var 32 år när hon blev mormor. Både hon och mamma var 16 när de fick sitt första barn.

• Joana o Neo
    Snigel84 skrev 2007-08-01 18:23:43 följande:
    Min mormor var 32 år när hon blev mormor. Både hon och mamma var 16 när de fick sitt första barn.
    oj va ungt
    *¤*nEo O TeSs*¤*
  • Ammie

Jag va 35 när jag blev mormor och idag fyller mitt barnbarn 21 år och jag 56 år😁

Svar på tråden hur gamal e sveriges yngsta mormor/farmor??