• So nice

BIM efter MF/MA någon som vill hänga med?

BIM 3/9 långt bort jag vet!!!

• Svar på tråden BIM efter MF/MA någon som vill hänga med?
  • So nice

Håller tummarna för att alla plussar nästa gång..
    Är ni inte rädda för att få MF igen jag gruvar mig över att bli gravid igen så rädd att det gå åt skogen även denna gång..

Kram till er

• Ova

So nice: Jo, jag känner mig lite schizo. Jag vill
    ju jättegärna bli gravid igen, men samtidigt vet
    jag inte om jag orkar gå igenom det.
    När det närmar sig mens så drömmer jag mardrömmar
    om missfall nästan varje natt och jag blev nästan
    lite lättad när jag fick mens när jag egentligen
    vill ha ett plus istället.

• Julia Ludwigsson

Mens

Håller med Ova, det är både en lättnad och en besvikelse...

• So nice

Efter mitt senaste MA blev jag mest arg (blöder fortfarende efter skrapning som var för 1 och en halv vecka sedan..
    Vad säger att nästa gång ska bli annorlunda.
    Min kropp påverkas så oerhört mycket vid varje graviditet så jag vill inte gå igenom detta en gång till..
    Känns så orättvist

Jag vill och jag men jag vågar inte så känns det för mig..

• Johanna 79

Ni som haft ma/mf hur lång tid tod det innan ni fick eran mens igen?
    Jag hade mf nu i sommras. Fick tabletter v 29. Men har inte fått mensen ännu. Har haft mf en gång tidigare. Då innan vi hade några barn. Gjorde då skrapning och vill minnas att jag fick mens ganska snabbt igen.

• So nice

Joanna 79 du kanske är gravid på nytt?
    Fick min mens relativt snabbt förra gången tror att det var 4 veckor efter skrapning..
    Har du varit på efterkoll? så att allt har kommit ut?
    Det kan ju vara så att det finns "rester" kvar..
    Känner du något?
    Vilka fina barn du har..

• Höstlängtan

Får men haka på? Började med bäbisverkstaden för ett år sedan nu i aug och har sedan dess haft ett ma i v 14 i februari och ett mf i v 5 nu i juni. Vi försöker igen och jag har BIM nu i helgen...söndag den 26 om jag är regelbunden efter mf redan....

• So nice

Klart du får hänga med jobbigt med alla dessa MF och MA...
    Själv vet jag inte vad jag vill längre jag pendlar verkligen..
    Välkommen

• Höstlängtan

Tack! Fick mensen punktligt igår. Bra att jag är regelbunden i alla fall. Nya tag nästa månad med BIM 22/9.

• So nice

Fick tillbaka min mens idag inte speciellt regelbunden

Höstlängtan BIM 22/9
    So-nice BIM 28/9
    Född 78 BIM 2/8
    Mamma PLÄ BIM 11/8
    Julia Ludwigsson BIM 13/8
    Dagdröm BIM 17/8

Hur går det för er andra???

• Johanna 79
    So nice skrev 2007-08-28 13:21:14 följande:
    Fick tillbaka min mens idag inte speciellt regelbundenHöstlängtan BIM 22/9So-nice BIM 28/9Född 78 BIM 2/8Mamma PLÄ BIM 11/8Julia Ludwigsson BIM 13/8Dagdröm BIM 17/8Hur går det för er andra???
    Som jag skrev tidigare så har jag inte fått någon mens efter mitt mf.
    Gjorde ett test förra veckan som visade +. Men har inte några känningar så vågar inte hoppas på något alls. Har inte vågat ringa mvc för att få ett vul, vill inte veta om det är något tokigt
  • Höstlängtan

Om du hade mf v 29 så borde du ju kommit tillbaka till normala hormonnivåer nu tycker man ju. Jag tycker det låter som om du plussat igen. Håller tummarna för att så är fallet. Ring och boka tid och kolla upp saken så slipper du fundera!

• So nice

Vad roligt...tror absolut att du är gravid igen...
    VAd roligt det finns hopp för oss alla

• Höstlängtan

Hur har era känningar runt äl och mens ändrats efter era mf? Om det nu har ändrarts? Själv har mina symtom innan mens ändrats från kraftigt ömmande bröst och nästan aldrig ont i magen till erjält ont i magen både vid äl och mens men inga känningar alls i brösten! Fler som känner igen sig? Vad kan det bero på???

• Johanna 79
    KLART att det finns HOPP för oss ALLA!

Men jag är så rädd att något ska vara fel. Vill bara inte genom gå ett mf till.
    Ska nog ringa mvc i veckan. Är så nyfiken på i vilken vecka jag kan vara. Men vill igentligen vänta tills jag känner några symptom!
    Höstlängtan skrev 2007-08-31 15:51:58 följande:
    Hur har era känningar runt äl och mens ändrats efter era mf? Om det nu har ändrarts? Själv har mina symtom innan mens ändrats från kraftigt ömmande bröst och nästan aldrig ont i magen till erjält ont i magen både vid äl och mens men inga känningar alls i brösten! Fler som känner igen sig? Vad kan det bero på???
    Jag är ledsen men har ingen aning!
  • So nice

För mig har det ändrats en del med, fick jätte ömma bröst denna gång trodde nästan att jag var gravid på nytt..
    Inte ont i magen alls och det brukar jag ha.
    Mensen denna gång var betydligt mindre och kom redan efter 25 dagar vilket är ovanligt för mig brukar ha en cykel på 30 dagar..
    Det blir spännande att se hur nästa månad blir..
    Vi håller alla tummar för dig Johanna

• StarfighterPilot

hej! ny här..
    fick själv missfall den 2a aug, och har sedan dess inte fått tillbaka mensen. den är ca4 dagar sen om man räknar missfallet som en mens. har dock haft ont i tjejmagen i säkert 2v, men inget händer. kändes först som molvärk, men som sedan har övergått till mensvärk, men nu är det som molvärk igen. (tror jag känner skillnad nu med facit i hand) har testat mig 2ggr, inget plus. men det blir väl till att fortsätta vänta.. jobbigt då man vill bli återställd och komma igång med verkstan igen.
    lycka till nu tjejer!

• So nice

Fick helt plötsligt en blödning mitt i cyceln kanske var det en ÄL blödning...Detta har aldrig hänt förut..
    Starfighter hoppas att du är gravid på nytt det vore väl roligt..

Johanna har du varit på MVC ännu?

2 av mina vänninor har fått MF i samma veva som mig så det är verkligen inte så ovanlkigt som man kan tro...

• Johanna 79
    So nice skrev 2007-09-06 12:53:14 följande:
    Fick helt plötsligt en blödning mitt i cyceln kanske var det en ÄL blödning...Detta har aldrig hänt förut..Starfighter hoppas att du är gravid på nytt det vore väl roligt..Johanna har du varit på MVC ännu?2 av mina vänninor har fått MF i samma veva som mig så det är verkligen inte så ovanlkigt som man kan tro...
    Nej har fortfarande inte ringt Generad
    Har legat hemma nu iveckan sjuk. Har halsfluss och går på pencilin. Blä. blä...
    Har nu i 2 dagar känt mig matt yr och lite illamående. Så hoppas på att det är tecken på att allt är bra. Har de 2 tidigare graviditeterna haft dåligt HB tidigt så kan kankse vara det!
Svar på tråden BIM efter MF/MA någon som vill hänga med?