Ska du bli pappa våren 2008?
Det ska jag, om allt går som planerat.
Det känns lite läskigt, men mest bra och spännade.
Det ska jag, om allt går som planerat.
Det känns lite läskigt, men mest bra och spännade.
Sambon plussade i torsdags (13/9) och vi är väldigt förväntansfulla. Om allt går som det ska så blir det ett majbarn. Känns ofattbart att apparaten fungerade :)
Tjena,
Om allt går som det ska så anländer mitt första barn i början av Maj :D Vet inte exakt datum ännu då det inte är så långt gånget, vi är inne på vårat 2:a IVF försök o den lille busen fäste iaf så vi håller tummarna här hemma!
MVH Jocke
Hej allihopa!!
Kul att läsa om er, stort grattis till alla PLUS!!
Våran är beräknade till 5 maj, är extremt förväntansfull. Var hos en privat barnmorska tidigare idag förresten och fick kolla i magen via VUL =) det var helgrymt! Såg inte mycket ut för världen (bara i 8:e veckan ju) men det var ändå en helcool upplevelse. Såg hjärtat slå och så och jag kom på mig själv sitta fånigt leende bara...
Ska också om allt blir bra bli pappa för första gången i mitten av april. Ska bli jättekul och spännande, men det är långt kvar...
Trevligt att se en pappa tråd för oss =)
Jag ska bli fader 10 mars nästa år (får iofs se vad som sägs efter ultraljudet).
Ska bli väldigt spännande =)
Den 22 januari ska jag bli pappa.Kanske mer vinter än vår,men vem bryr sig.Det är första gången jag blir pappa så det hela känns väldigt spännande.
har så många frågor men ingen att ställa dem till.
Allt är så koncentrerat kring och om mamman.
Som blivande pappa blir man bara placerad i ett hörn med en kopp kaffe,typ..
Klart är att jag ska ta ut en lång härlig pappa-ledighet i allafall.
Det är något som känns viktigt att göra.
Dallas Andersson skrev 2007-09-29 17:43:49 följande:
Är det nån mer än jag som känner sig förbisedd och malplaserad när dom gått på dom här sk föräldraträffarna.
Att det ges mycket plats till mamman e ju ganska förståligt(dom gör ju grovjobbet i 9 månader trots allt)
men att focusera allt på mamman e lite fel tycker jag.
har bildligt talat blivit klappad på huvet när jag kommit med frågor och undringar.
känns lite som om man inte tas på allvar.
är jag ensam om att ha blivit bemött så här?
Våran barnmorska är helt annorlunda än vad du säger Dallas, hon försöker få en att fråga saker i ställe =)
Men det låter verkligen inge snällt om hon försöker "trycka" ner fadern. Vi har exakt lika mycket frågor som tjejerna har..
Februari kanske räknas mer som vinter men det är ju ialla fall "i krokarna" av våren. :) 18 feb, och det känns jäkligt spännande! :) Lycka till allihop!
Hej!
Här är en till som ska bli pappa till våren. Om allt går som det ska så blir det i skiftet april-maj!
Blir första barnet för mig och sambon, riktigt spännande!
Grattis till alla andra som också ska bli pappor till våren!
Vi var på UL och nu pryds kylskåpet av bilder på ett litet mirakel.
Barnet verkade friskt enligt barnmorskan och vi kunde själva se hur det rörde på sig och att det såg ut som en liten människa.
Hello!! Jag blir tvillingpappa i slutet av april. Har en stor förväntan.
Grattis till alla blivande pappor!
Var på UL i måndags och blev flyttade till 1/4 så det försköts ytterligare något längre fram. Fick bättre bilder iallafall denna gången.
Grattis alla! Har en nummer två som är beräknad till 20/2-08.