Du som bor i Sverige med en engelsktalande man
Fler som har det så?
Fler som har det så?
kika in i Engelska Tråden listan, där finns det flera av oss som också bor med engelsman i Sverige
familjeliv.se/Forum-3-45/m23327437.html
Yes jag bor ihop med en amerikan...=)
mommys minute skrev 2007-08-03 10:10:51 följande:
Jag är gift med en Sydafrikan. Vi pratar engelska hemma. Vi väntar vårt första barn när som helst. Hur trivs din man i Sverige?
mommys minute skrev 2007-10-24 19:38:43 följande:
HejMcintosh! Det gick förvånansvärt bra för oss.Första året var lite tufft för honom då det fanns en del kulturskillnader. Mina syskonbarn är lite mer bortskämda än Sydafrikanska barn, svesnkar är inte lika spontana och sällskapliga, min familj står inte varandra lika nära som hans...etc Men nu går det riktigt bra. Språket var lätt för honom att snappa upp då det är så pass likt Afrikaans. Han kunde en hel del redan efter ett år...
hej,
min sambo är engelsktalande ( och spansk) , undrar hur era män/sambo har haft det med jobben. Har det varit jätte svårt att hitta? har de läst svenska först?
tacksam för svar
Vi är ett gäng med tjejer som lever med engelskt talande män i Sverige i Engelska Tråden, kika in där så delar säkert andra med sig av sina erfarenheter gällande jobb i Sverige.
familjeliv.se/Forum-3-45/m23327338.html
Hej Jani,
Vi hade tur...min man fick jobb tacka vare att jag vände mig till en gammal chef...kontakter är bäst i början. Var inte rädd för att fråga - det värsta de kan säga är nej. Han lärde sig svenksa på jobbet