• sininen

Kindtänder som gör så här ont?!

Jag vet inte vad jag ska ta mig till, vår lilla tjej på snart 15 månader har jätteont i munnen. Hon är tröstlös, skriker och drägglar hur mkt som helst. Är detta verkligen normalt?

(Vi ger henne alvedon och då brukar hon somna på kvällen men vaknar igen på natten)

• Svar på tråden Kindtänder som gör så här ont?!
  • sheeba

Kindtänderna kan göra riktigt ont. När vår som häll på att få dem så var han omöjlig nästan 1 månad om inte mer, han fick alla 4 samtidigt nästan.
    Du kan prova att "smörja" med alvedon på käken där tänderna är och ge lite, men inte överdrivet såklart

En tandläkare vi var hos med första barnet sa att oftast snålar föräldrarna med alvedonen och barnet har jätte ont. För det kan verkligen göra skit ont sa hon.

• mom of a son

Ja det är säkert så att det är kindtänderna... det är ju 4 taggar på dem som ska upp, så det är klart det gör ont!
    Bli inte förvånad om det kommer feber med...

Väntan är över den 8/8 2007
  • Wkd chick

wow! detta har jag ingen erfarenhet av alls... min sons tänder har kommit upp utan gnäll feber å så.. skönt för honom verkligen.. detta verkar va väldigt ovanligt att de komme rupp så smärtfritt...

• Luddvar

Jo men visst kan de göra jätteont. Min son på snart 18 månader har fått ett par och så är det fler på G nu. Han har riktigt ont vissa kvällar och då ger vi panodil faktiskt för annars vaknar han hela tiden och är jätteledsen. Han dreglar också rejält.

• sininen

Hon reagerade knappt alls när hennes framtänder kom och nu har tillochfrån jätteont.

Tack för alla svar! Lite läskigt när hon får nästan raserianfall när tänderna gör som mest ont.

• SaramedM

Jag önskar det hade varit tänderna

Beklagar er sorg

• Annaan

var det tänderna som spöka? Min 15 månaders är exakt likadan just nu😫

Svar på tråden Kindtänder som gör så här ont?!