• Månblomma

Bo i Danmark?

Finns det någon här som bor i Danmark? Funderar på att flytta dit och undrar vad ni tycker som bor där tycker om Danmark.

• Svar på tråden Bo i Danmark?
  • elinmaja

Jag och min man + 10 mån dotter flyttade hit för 1 månad sedan. Än så länge trivs vi bra. Våra grannar är väldigt trevliga och hjälpsamma så vi har uppfattningen att danskarn är mer öppna en svenskar. Men jag saknar de svenska skogarna.

• Eva A

Hej!

Jag bor i Danmark (Köpenhamn) och har en dansk man (och numera en halvdansk liten son på tre månader) och trivs jättebra. Men, som med allting annat beror väl trivsel på så mycket runtomkring - om man hittar trevliga bekanta, ett jobb och kommegor som man trivs med, ett bra dagis och liknande. Köpenhamn kan jag i varje fall varmt rekommendera - det är en härlig stad. Det enda jag saknar här nere är min familj som är i Göteborg.

• LuNo

Hejsan!
    Nu sitter jag här och planerar för fullt inför flytten till Danmark Köpenhamn!
    Jag söker en flertal lägenheter, och jisses vilka system de har..
    Desponering och sånt, men det fixar vi.
    Hur gjorde ni annars då?

Min sambo studerar till kock i danmark och kommer ut i arbetslivet efter jul. (Han är dansk)
    Jag jobbar här i sverige, och söker en annan jobb i Danmark, så jag kan säga upp jobbet här.

Hur är det med dagis och så?
    Min son kommer att bli 2 år till julen.

Kom med många tips, så blir jag glad!!
    Kram alla danskar!

Svar på tråden Bo i Danmark?