• Lenik

Finns det någon familj i tråden med libanesisk/rysk bakgrund?

Jag är en 30-årig tjej som kommer från Ryssland. Min man är libanes. Vi bor i Stockholm.
    Vi väntar vårt första barn i september 07.
    Finns det någon här med samma bakgrund?

• Svar på tråden Finns det någon familj i tråden med libanesisk/rysk bakgrund?
  • amar

Jag e libanes och min man med

har en son på 21 månader och bor i gbg

• Tana

hej!
    jag har ryska som mitt modersmål.
    är gift med svensk.
    har en dotter på 5 mån.

• Oksana

Hej Tana!Jag är också en ryska (ukrainska) gift med en svenk. Var dotter är 10 månader, och vi saknar umgände otroligt (finns, men känns inte tillräkligt...). Vi bor söder 25 km om Stockholm (Haninge). Var bor ni? Skulle du vilja träffas?

• Lenik

Hej tjejer!
    Hur går det för er och era barn? Snart kommer vårt Det är så spännande!

• mylips

Hej!

Jag har ryska som modersmål,kommer från Lettland,gift med kille som komme också från Lettland,har en dotter på 2 år och 3 månader samt gravid i v.5.Bor i Sthlm.

• Lenik

Hi mylips!
    Var i Stockholm bor ni?
    Grattis till tredje graviditet!

• Tana

avis på er...alla bor i Sto..ingen där jag bor...=(

• Tana

ja, men det är oxå långt...bor i Kronoberg.

• Lenik

Tana!
    vilka språk använder ni i familjen? Pratar du ryska med din dotter?Förstår din man ryska?
    Går ni på någon öppna förskola?

• Tana

hej Lenik!
    jag pratar ryska o svenska med min dotter o bara svenska med min man (han kan ingen ryska). det är nog för tidigt att gå på förskolan, istället går vi på babysång o babysim.

• Niinii

Nej, men min dotter är halvryss :)

• Lenik

Niinii:bor du i Stockholm?

Tana:vad kul med babysång och babysim. Jag tänker också gå på babysim i vinter.
    Brukar du träffa andra mammor och barn i ditt område? Har du många kompisar där du bor?

Jan känner mig så uttråkad och rastlös inför förlossningen...och nervös också
    Har du haft en smidig förlossning?

• Niinii
    Lenik skrev 2007-09-11 17:06:38 följande:
    Niinii:bor du i Stockholm?Tana:vad kul med babysång och babysim. Jag tänker också gå på babysim i vinter.Brukar du träffa andra mammor och barn i ditt område? Har du många kompisar där du bor?Jan känner mig så uttråkad och rastlös inför förlossningen...och nervös ocksåHar du haft en smidig förlossning?
    Japp bor i stockholm. Men vi är inte så rysska av oss i familjen eftersom pappan inte finns här. Däremot har vi farmor och faster som är ryskor.. :)
  • Lenik

Niinii: hur gammal är din dotter? Var i Stockholm bor ni?
    Vi bor i Botkyrka.

• Tana

ja, jag träffar mammor som är med i samma föräldragrupp på BVC. Vi promenerar tillsammans. Sen finns det massor i kyrkan oxå. Jag har rätt så många kompisar här, men inga ryska, vilket är tråkigt.
    Förlossning var jobbig men som alla säger man överlever! det gjorde fruktansvärt ont, men det är värt. Man får ju sånt underbart mirakel i sitt liv - ett barn.
    Försök njuta av den tiden du har kvar, än så länge kan du tänka bara på dig själv..kanske finns något som du älskar att göra, gör det nu, för sen kommer det inte finnas tid o möjlighet för det..iaf på ett tag. Och om du kan, sov o vila MYCKET.

lycka till!

Svar på tråden Finns det någon familj i tråden med libanesisk/rysk bakgrund?