• ziggy

hur många gånger försökte ni innan ni fick ett plus?

Hej!! lite underlig fråga.. ni som har lyckats bli gravida hur ofta hade ni sex? ni som kanske har haft svårt att bli gravid, hur lång tid tog det innan ni blev gravida, hur många försök? jag och min sambo har försökt att få barn i över ett år men det verkar vara hopplöst..slutade ni bara tänka på det och sen fanns plusset där?

• Svar på tråden hur många gånger försökte ni innan ni fick ett plus?
  • Annaloo

Japp, slutar man tänka på det kommer plusset direkt!

Så är det naturligtvis inte. Det kan säkert vara så att man stressar upp sig så mycket att man inte får äl, men spermierna bryr sig faktiskt inte om ifall du är stressad eller ej
    Vi fick ett plus på försök 8 (mf 5+0), och ett till på "försök" 17 (ofostrig eller X, skrapning 7+0).

Vi har oftast sex någonstans mellan 2 och 5 gånger i veckan.

Satsar på tredje gången gillt!
  • Dumdidum

Vi försökte "medvetet" i 8 månader innan plusset och ja, det funkade när vi gav upp.

Tre veckor innan vi plussade bestämde vi att: "Nä, vet du vad? Vi har det bra som det är, varför inte skjuta upp lite på bäbisverkstaden och planera en längre resa i januari/februari?"

Två dagar efter att vi hämtat de första resekatalogerna var plusset där. Nu vet jag inte om det finns ett sammanhang och att det beror på att vi slappnade av mer när vi bara gjorde det "för skojs skull" men så var det i alla fall för oss.

• Nihao

Vi hade ett ganske soft mål, det var att "mjuktesta" att bli gravida och låta det gå ett år innan vi skulle börja bli oroliga/kolla om något var fel. Då körde vi som vanligt utan stress några gånger i veckan, och såg såklart till att ha sex vid ägglossningen (plus/minus nån dag kanske) och så blev vi gravida på andra försöket! :)
    Lycka till med liggandet!

• Längtar efter en liten

2 år första gången som sluta i ma i vecka 10 i feb

gravid igen 4 månader senare i vecka 10 igen

MA 12/2 2007. Pluss igen 29/6 2007 *lycklig*
  • FruBe

Första gången vi fick ett plus var oplanerat, slutade i MA v.12

Andra gången vi fick ett plus hade vi försökt i 1½ år och vi hade fått pergotime utskrivet, första kuren, och det var nu i Juni. Slutade i MF v.6.

Det här sista pluset kom efter nästan 2 års fruktlösa försök, iofs i samband med pergomtime, och det hände i samband med att vi planerade vårt bröllop i Juli. Så man kan ju lugnt säga att jag hade annat att tänka på... vilket verkade vara vad som behövdes.

Var inte rädd för att livet ska ta slut, var rädd för att det inte ska börja!
  • ladythewinter

vi försökte väl kanske inte riktigt med efter två månader utan skydd kom plusset.. och vi hade väl sex ca 2-4 ggr i veckan..  ibland mer ibland mindre..

• Im Fabulous
    ziggy skrev 2007-08-08 13:37:27 följande:
    Hej!! lite underlig fråga.. ni som har lyckats bli gravida hur ofta hade ni sex? ni som kanske har haft svårt att bli gravid, hur lång tid tog det innan ni blev gravida, hur många försök? jag och min sambo har försökt att få barn i över ett år men det verkar vara hopplöst..slutade ni bara tänka på det och sen fanns plusset där?
    Kan inte påstå att vi försökte direkt. Jag slutade med p-piller, vi hade sex som vanligt 2 -3 gånger i veckan och efter 3 månader var jag gravid.

Men min förra kille hade jag sex lika ofta, oskyddat i 1½ år utan att bli gravid. (Nu är jag gravid med min nuvarande kille, och min förra kille lyckades göra en brud på smällen av misstag nästan direkt efteråt)
  • baby87

Vi försökte inte bli med barn hade bara oskyddat o det tog inte heller långt tid när jag minst annade så blev jag gravid.Hade knappt sex förra månaden kanske 3-4 ggr då blev jag gravid.

• Miffi

På 18 försökt med sonen och nu är vi på försök 16 så vi får väl se

Svar på tråden hur många gånger försökte ni innan ni fick ett plus?