Vad har ni fått för "diagnos"?
Hej jag undrar vad ni har fått för "diagnos" till att ni har svårt att få barn, på mig kan det handla om låga hormonhalter, sambons spermier är bra. Päson
Hej jag undrar vad ni har fått för "diagnos" till att ni har svårt att få barn, på mig kan det handla om låga hormonhalter, sambons spermier är bra. Päson
oförklarligt barnlösa
PCOS och eventuellt endometrios också, får besked i september angående endon. Sambon är helt frisk.
Jag hade först en pco-diagnos (typiskt utseende på äggstockarna och högt LH) men sen visade sig mitt FSH vara förhöjt och mannens simmare få. Men vi räknas ändå som "oförklarligt barnlösa". Förhöjt FSH hör dit och iom att maken ändå har spermier och snabba och dessutom är upphovsman till åtm tre spontana graviditeter (varav en med mig) så är det egentligen bara att vänta och se...och göra ivf...
nu har vi fått en diagnos : oförklarlig barnlöshet!!
Vi fick efter 1 års försök äntligen reda på varför jag/vi inte blev gravid och det kunde man kalla för Hypathalamish amenorré. vilket innebär att jag inte kommer att få tillbaka varken min mens eller ÄL på vanligt vis, och att jag saknade både hormonerna LH & FSH, men detta ledde till att vi fick börja med Menopur (sprutor)! Så nu jobbar vi inte längre i motvind iallafall Hoppas du får svar snart
pco-s eller stein leventhal syndrom som det heter så fint inom läkar yrket..
Habituell abort eller upprepade missfall är den diagnos som står i min journal. Har 4 missfall (1 MF, 2 MA och ett X) bakom mig. Har fått reda på att jag har kardiolipinantikroppar vilket kan medföra att blodet levrar sig och det kan då uppstå blodproppap som resulterar i missfall. Detta kan iinte läkaren säga säkert vara orsaken till mina missfall. Kan bero på slumpen enligt honom.
Kromosomfel hos mannen, därför få spermier
Oförklarligt.
Får remiss för ivf vid årsskiftet.
Satsar dock på adoption då vi försökt allt för länge utan resultat.
Nej har inte fått någon diagnos,
Mannen har svagt avvikande spermier samt prostatafunktion. Vad det nu innebär??
Prolctinom - dvs en godartad tumör i hypofysen i hjärnan.
Har opererats nu, så jag har fått bekräftat att jag har PCOS, endometrios och trånga äggledare.
Endometrios var det här!
pco-s och sambon har något långsamma spermier.
Oförklarligt barnlösa...
Endometrios är det här.
Född78: Ser ju på din press att du har fått ett plus nu. Jag som tänkte tipsa om en länk som kanske kunde hjälpa er. Ja ja, jättekul att ni lyckats på egen hand! Stort grattis! Du kan ju läsa den ändå om du har lust.
www.aftonbladet.se/foraldrar/graviditet/article219730.ab
Kanske nån annan som vill läsa.
Min man har för få spermier för en spontangraviditet. Gör IVF/ICSI.