• Nininosen

Bytte hårfärg!?

Jag har varit blon ( är naturligt vithårig )...
    Men nu för 3 veckor sen har jag bytt till brun/ svart. Och tidigare har jag haft jobbigt att åka tunnelbana och buss då tanter och äldre skakat på huvet åt mej. Fnyst. osv.. Det gör mej inte ledsen det för mej förbannad och jag har fått stå på mej många gånger, fått sjuka komentarer jag inte äns orkat ta upp här. Men sen jag bytt färg har inte jag varit med om någonting. Har blondiner värkligen så illa rykte? Jag ska bleka tillbaka mitt hår snart för det här är inte jag... Men det har varit intressant och se att håret gör sådan skillbnad... sjuk värld vi lever i...

• Svar på tråden Bytte hårfärg!?
  • las reinas

finns alltid folk med fördommar och mer/mindre beroende på vart du bor osv... bara att ignorera, lätt att säga jag vet..

just the 3 of us!
  • AnneSophie

Finns säkerligen en del fördomar om blekta blondiner ja. Det är ju inte direkt så att dessa fördomar inte styrks av alla dokusåpakändiswannabees heller tyvärr.
    Men, man behöver ju inte säga vad man tänker högt. Det är otrevligt.

För övrigt så tycker jag att du passar bättre i mörkt hår.

Alla som säger 'Du kommer förstå när du blir äldre' har faktiskt rätt.
  • fallen angel

mja jag vet inte har aldrig haft problem med min hårfärg.. har ändrat den några gånger.. hur ska man annars veta vad man gillar bäst ^^

• svea84

Tycker att det är helt sjukt igentligen när man tänker efter! Man får inte klanka ner på homosexuella, färgade m.m. men blondiner är helt ok. Är inte blondin själv men fick den tanken härom dagen när man fick höra ett fruktansvärt dåligt blondin skämt.

• Nevada

Jag har det likadant som dig. Fast det var iof samma skit när man var mörkhårig.. dock lite mindre kanske.
    Men ändå. Folk är folk vetty bara och skita i´t!

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren !
  • förtja

Japp blondiner är uppseendeveckande (har själv platina)

Det fanns ju en omröstning här nånstans där man tydligt kunde se att folk verkligen är så dumma att dom tror att smarthet och personlighet sitter i hårfärgen.

Har haft mörkt hår så jag har också märkt skillnaden. Skillnaden ÄR stor!

• sissig

Tittade precis i ditt galleri. Du passar jättebra i ljust. Du har ju riktigt änglahår . Jag har precis blekt tillbaka till mitt ljusa. Passade inte heller i mörkt. Men jag var så trött på att folk kallade en "blondie" mm innan.
    Man jag blev så grå o anonym när jag var mörk så jag trivdes inte alls.

Du hade helt otroligt hår så jag tror o hoppas att de flesta är avundssjuka. Det skulle jag varit iallafall

Min nya älskling är en Peugeot 207
  • gersime

Har samma problem... Folk tyckte det lös bimbo i pannan... Men jag trivs i mitt bruna hår

Sen beror mycket på hur mycket smink och vad för kläder man bär tyvärr

• Denise87

Jag känner igen det där. har oxå bytt hårfärg till brun och man blit absolut olika behandlad. Vill egentligen färga tbx håret oxå men det blir så slitet då...

• KramMissmia

Jag känner också igen mig! Det stämmer faktiskt att man blir olika behandlad. När jag färgade mig till brunett för några år sedan så märkte jag att jag inte fick lika mycket uppmärksamhet som blond. Det är sjukt ju.

Svar på tråden Bytte hårfärg!?