• fliix

ledsen jämt nuförtiden...

Hej!

Behöver skriva av mig lite...

Jag och min sambo har försökt bli gravida i lite över ett år utan att lyckas. I Juni ringde jag till infertilitetsmottagningen på sjukhuset, vi fick en återbudstid och fick komma dit redan efter en vecka. Har nu lämnat alla prover utom samboms svim up prov, det ska ske i slutet av aug. För varje dag som går och för varje ny mens som kommer kommer känner jag mig mer och mer nere. Vet inte vad jag ska ta mig till orkar snart inte gå upp ur sängen. Det känns skönt att vi får hjälp nu men allt tar sån tid och jag har ingen som är i samma sits att prata med. Flera i vår bekantskapskrets är gravida och blev det på första försöket, jag är så glad för deras skull men samtidigt gör det mig lite extra nere. Känner mig så dum för att jag känner så.
    Kramar til alla er som kämpar på!

• Svar på tråden ledsen jämt nuförtiden...
  • Lola Jämtland

Vet hur du känner dig...ibland känns livet skitjobbigt o man vill bara bädda ner sig o sova.....

//Blir det nånsin våran tur.....
  • Annisens81

Vet precis hur du känner,,, jobbigt jobbigt!! Man är inte riktigt sig själv längre..

• Vonsa

Heeeeej.

Jag kan bara instämma - vet precis hur du känner. Det måste ju ändå kännas skönt att ni fått tid och är en bit på väg. Själv har jag inte nått dit - tänker varje månad att jag bara ska försöka själv en gång till... Mitt liv är totalförändrat eftersom jag tänker på detta jämt. Min mans syster har precis fått barn. Jag är jättelycklig för deras skulle - men kan ändå inte glädjas utan blir mest bara avundsjuk. Känns hemskt att tänka så - men man får tänka så, det är inget fel att tänka så. Innerst inne är man ju lycklig för deras skulle, bara att man inte riktigt kan visa den lyckan för dem som man skulle vilja.

Lycka till!

• Halva

Har fått tid för IVF om en månad och det trodde man ju inte man skulle behöva genomgå för ett och ett halvt år sedan! Man blir extra irriterad när det inte hittas några fel på oss, vilket gör att hoppet finns varje månad och varje månad bli man lika besviken... Har oxå kompisar som antingen är gravida eller har barn.

Jobbigast var det innan vi tog modet till oss och startade utredningen. Då fick man äntligen en känsla av att det gick framåt. Det har ju visserligen inte hjälpt ändå, men nu hoppas vi på IVF!

Det tråkiga är att man ändrar sin personlighet. Inget är kul längre, man blir inbunden och vågar inte prata lika obehindrat om sitt privatliv i rädsla av att försäga sig. Mina närmsta vänner och familjen vet, men det är svårt att vara glad och öppen på jobbet. Bara att få mens när man är på jobbet är ju en jobbig situation. Hur döljer man för elever och jobbarkompisar att man är skitledsen?

Blä, och sen vet jag inte hur bra det är att ägna så mycket tid på FL. Ibland känns det som att man skulle må bättre att hitta på något annat i stället för att sitta och söka efter saker man egentligen redan vet svaret på!

• Mia 28

Kunde inte ha beskrivit det bättre själv, känner precis så. Jag och min karl har försökt få barn i över ett år nu. Vi har precis börjat med våran infertilitetsutredning, känns skönt att det är på gång iallafall så att man utifrån svaren man får kan börja vidta åtgärder Kram på dig!

Svar på tråden ledsen jämt nuförtiden...