-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Vad gjorde att du lyckades bli gravid?
-
Blev gravid efter en kontraströntgen som gjordes under min utredning. Jag tror att spolningen av mina äggledare gjorde susen!
-
Som sägt, ber om ursäkt. Gick in på "senate omröstningarna" och läste inte så noga.
Att ha svårt att få barn är verkligen inget jag tycker är lustigt. Det tog låååång tid innan jag fick min dotter, och jag har gått igenom ett sent missfall m.m. Och min bror och hans fru har försökt i 10 år och det blir fortfarande inget, och det skär så i mitt hjärta.
Jag kan inte göra mer än att be om ursäkt. Anmäl mitt inlägg istället så försvinner det, så behöver jag inte såra fler av misstag...
-
Stjärndamm: Det är lugnt, ibland kollar man inte så noga. No hard feelings från mig iaf.
-
Jag fick hjälp genom ägglossningssprutor, hade gjort 3 misslyckade ivf behandlingar, sedan gick jag 13 gånger på akupunktur oxå och det tror jag gjorde sitt oxå.
Lycka till!. -
Tack! *skäms*
afrodite78 skrev 2007-08-10 16:02:28 följande:Stjärndamm: Det är lugnt, ibland kollar man inte så noga. No hard feelings från mig iaf. -
Glöm inte att aldrig äta Ipren eller andra Ibuprofen-preparat! Jag var lite av en Iprenknarkare och slutade inför fjärde IVF-behandlingen. Det funkade!
-
Ivf
-
Två gånger har jag blivit gravid efter kontraströntgen (blev tyvärr inga levande barn ändå).
Den här gången blev jag gravid när jag åt metformin och som också hjälpte mig att gå ner lite i vikt (blev ganska så fort gravid efter det jag startat med metformin, så viktnedgången han aldrig bli så stor).
Jag kryssa för metformin.
Har även ätit pergotime, de två första gångerna, men inte just den månaden då kontrasten gjordes, och jag blev gravid.
-
Annat..Knullade så klart
-
Annat: Knullade med kondom, kondomen försvann och jag var övertygad om att sonen skulle ha den som mössa när han kom ut.
-
IVF och för att få den att fastna ordentligt passade jag på att åka berg-o-dalbana några dagar efter ET. Då hade den inte en chans att hålla sig ifrån slemhinnan. ;)
-
Hej
IVF men det krävdes 3 färsk försök och 3 frys försök innan det ville fastna. Lycka till // -
Kankse var det folsyra, vitaminer och membrasin som var hemligheten...
-
Efter pergotime + -17 kg på vågen och en spolning av äggledarna gjorde nog susen.
-
Metformin och spolning sen blev jag gravid inom 3 månader efter att ha försökt i 3 år!
-
Vad är METFORMIN för något om jag får fråga.
Något jag aldrig hört talas om.
-
Skånepåg, Eg diabetesmedicin men det kan funka som hjälp på traven med viktminskning och att bättre hormonbalans vid PCO(-S)