• bamsefan

pergotime.....när ägglossning......???

Hej på er.
    När man tar pergotime.Ifrån 5 dagen och i 5 dagar.När beräknas ägglossningen komma då? Kommer den tidigare i cykeln eller följer kroppen sitt egna tempo? Hoppas ni förstår vad jag menar.Är just nu lite vimsig i huvudet av värmen.....

• Svar på tråden pergotime.....när ägglossning......???
  • Krusbär

Alvia: Om man får ÄL med pergo får man mens inom 40 dagar.

• Krusbär

Cykeln kan bli lite hur som helst med pergon. Sen beror det ju på vilken cykel man har i vanliga fall.

• CountingCrows

Jag fick brev från gyn igår, som meddelade att det inte blivit någon bra äl efter min 1:a Pergotime-kur.
    Men jag var och lämnade ett blodprov cd 22. Kan det varit så att jag fått min äl senare?

Jag försöker testa med äl-stickor, men de ger bara ett knappt synbart utslag...

Jag har nu ätit min 2:a kur..och är på cd 19...

• Bellbox

Jag fick ägglossning med Pergo dag 20 (utan pergo hade jag som tidigast haft ÄL dag 22) & jag blev gravid på första kuren

Nu har jag lyckats besegra Clearblue-monstret !
  • Bellbox
    CountingCrows skrev 2007-08-24 19:10:55 följande:
    Jag fick brev från gyn igår, som meddelade att det inte blivit någon bra äl efter min 1:a Pergotime-kur.Men jag var och lämnade ett blodprov cd 22. Kan det varit så att jag fått min äl senare?Jag försöker testa med äl-stickor, men de ger bara ett knappt synbart utslag...Jag har nu ätit min 2:a kur..och är på cd 19...
    Gjorde hon inget VUL??
    JAG hade alltså ÄL dag 20; att ta ett test dag 22 hade varit meningslöst! Satsa absolut på att få VUL nästa kur (om det inte lyckas nu!!)
    Jag hade t.ex dag 16 två ägg "på G" men dåååålig tillväxt på slemhinnan... Dag 20 (tror jag det var) hade jag ÄL på G & Jättefin slemhinna!
    Mycket händer på kort sikt & att ta test efter beräknad ÄL för att kolla kvalitén på ÄL bör man inte göra tycker jag om man inte kolat med VUL vart i ÄL-cykeln man ligger!!
    Lycka till
    Nu har jag lyckats besegra Clearblue-monstret !
  • Tintene

Nån som haft sen o oregelbunden äl innan pergo som fått kortare cykel o tidigare äl med pego??!

• Smultron20

Hej!

Jag har ätit min första kur Pergo denna cykeln. Dag 5-9. Gjorde ett VUL på dag 10 och då fanns där ett ägg som skulle bli ÄL. Är idag på dag 14 men ingen ÄL på stickorna. Har en mycket lätt PCO så jag har ÄL själv i vanliga fall men troligen omogna ägg som släpper. Lite oregelbunden ÄL i vanliga fall så det är kanske inte konstigt att den inte blir exakt på dag 14??

Tror ni att ägget kan dela sig o bli två även om där "bara" fanns ett på VUL dag 10? Vi har kämpat länge så tvillingar hade varit välkommet i vår famillj! ;)

• Japan87

Hum, hur ska jag säga ...

Om man har ÄL på dag 14 ... hur kommer man fram till det ? Räknar man från första dagen man tar en tablett pergotime ?

Alltså , man tar 1a tabletten på mensdagen nr5 ... och så räknar man 14 dagar framåt ? Eller börjar man räkna när kuren är slut ? sista tabletten och 14 dagar framåt ?

Haha, känner mig smått korkad ... Men har inte förståt riktigt :P

• Fimpen72
    Japan87 skrev 2010-10-03 19:57:32 följande:
    Hum, hur ska jag säga ...

Om man har ÄL på dag 14 ... hur kommer man fram till det ? Räknar man från första dagen man tar en tablett pergotime ?

Alltså , man tar 1a tabletten på mensdagen nr5 ... och så räknar man 14 dagar framåt ? Eller börjar man räkna när kuren är slut ? sista tabletten och 14 dagar framåt ?

Haha, känner mig smått korkad ... Men har inte förståt riktigt :P
    Man räknar alltid från mensens första dag.
    Du tar ju sedan pergo på dag 5-9 och 5 dgr senare är du på dag 14.
    Så om jag har ÄL på dag 19 så menas det att jag alltså har ÄL 10 dagar efter sista pergo tabletten  som jag tog på dag9
  • IJ83

Hej tjejer! Jag behöver lite hjälp här om nån kan hjälpa mig. Jag fick min mens i måndags och började ta pergo i fredags. Som jag ska ta i 5 dagar. När kommer jag ha ägglossning tror ni Hoppas nån kan hjälpa Mig här inne.

• MadeleineK1501
    Tintene skrev 2007-09-09 10:30:50 följande:
    Nån som haft sen o oregelbunden äl innan pergo som fått kortare cykel o tidigare äl med pego??!
    hej!

Jag hade ingen ägglossning innan jag börja med pergo, och nu har jag de varje månad blir 6e kuren om jag inte är gravid nu märks den 6 sep.  
Svar på tråden pergotime.....när ägglossning......???