• LykkeLee

Vad kallar ni er dotters könsorgan ?

Vi säger snippan - kort och gott. Bra ord tycker jag.. men vad säger ni ?

har man väl slagit yxan i båten får man ro som fan..
  • Svar på tråden Vad kallar ni er dotters könsorgan ?
  • williewillie
    Drickaback skrev 2007-08-15 12:25:55 följande:
    Musen är ett djur, en gnagare. Kallar du armen för ormen och tungan för ålen då också?(Jag menar får en kroppsdel ett djurnamn så måste ju alla andra kroppsdelar ha det med)
    Nä alla kroppsdelar måste väl inte kallas för djur för det?!
    Jag kallar mina barn för hjärtat ibland, det betyder inte att min man måste kallas för lungan o min mor för njuren!!
  • Analoga
    williewillie skrev 2007-08-15 14:44:48 följande:
    Nä alla kroppsdelar måste väl inte kallas för djur för det?! Jag kallar mina barn för hjärtat ibland, det betyder inte att min man måste kallas för lungan o min mor för njuren!!
    Tur att det är någon fler här med lite vett i huvét   Visst är det en löjeväckande diskussion. De har hållit på hela dagen här för att verkligen TVINGA alla att säga det fula ordet snippa
  • Drickaback
    Analoga skrev 2007-08-15 16:56:41 följande:
    Tur att det är någon fler här med lite vett i huvét   Visst är det en löjeväckande diskussion. De har hållit på hela dagen här för att verkligen TVINGA alla att säga det fula ordet snippa
    Vad menar du med det?
    Mycket osaklig debatteknik du använder dig av.
  • Analoga
    Drickaback skrev 2007-08-15 17:03:13 följande:
    Vad menar du med det? Mycket osaklig debatteknik du använder dig av.

Osaklig debatteknik? Nej, jag skrev till Millenium. Men det är ju änddock sant det jag skrev, eller hur?

1. Det är en löjeväckande diskussion.

2. Det är ju också sant att ni hållit på hela dagen med att försöka få oss att acceptera ordet snippa, eller har jag missförstått alltihop?

• Marie Curie
    Analoga skrev 2007-08-15 17:06:27 följande:
    hållit på hela dagen med att försöka få oss att acceptera ordet snippa, eller har jag missförstått alltihop?
    Hmmm, är det bara en sida som är aktiv när det sker en DISKUSSION?

Man kan lika gärna säga att "ni" hållit på hela dagen att INTE acceptera ordet snippa.

Är diskussionen jobbig, känner man att det tynger på axlarna när några hävdar sin motsatta åsikt...ja, då är det bara att sluta läsa och sluta svara .
  • idacathrine

AnneSophie: Bra skrivet. Jag håller med till 100%!

• siabellon

snipa m ett p är finast tycker jag. snippa låter försnoppat på nåt sätt tycker jag men det är helt okej att andra använder det! *känner mig snäll o generös*

• moi01
    Drickaback skrev 2007-08-15 12:29:30 följande:

Nej, slidan är verkligen inte det korrekta namnet för en flickas könsorgan. Slidan är en del av könsorganet. Inte kissar du väl med slidan? Småflickor behöver ett namn för sitt underliv, som de endast har till att kissa med. Snippa blev vedertaget och bestämt. Acceptera det!

Du kaninte bestämma om andra nysvenska ord, så varför ska du bestämma över ordet snippa?

Analoga: Du jag tycker att snippa låter bra när man är liten så ska/kan man ha ett "barn ord" för flickornas.... tja... "sak" (slidan) det funns ju ordet mus framstjärt busken blomman fiffi allt möjligt men bäst låter snippa jag tycker mycket om ordet snippa men jag har också en negativ åsikt om tösarnas namn på slidan t.ex. det allra mest fel ordet är framstrjärt inte är det en stjärt det är rumpan tösar har inte en stjärt där framme de har en fin och vacker snippa inte en röv (rumpa) rumpan kan man kalla för stjärt men inte snippan nej nej det är min åsikt
Svar på tråden Vad kallar ni er dotters könsorgan ?