Hur gör ni som har barnen varanan helg?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-13 09:11:45:
Hur gör ni tex på högtider och semestrar? Tar gärna imot bra förslag.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-13 09:11:45:
Hur gör ni tex på högtider och semestrar? Tar gärna imot bra förslag.
jag va hos min pappa varannan helg, en natt i veckan, varannan jul, varannan påsk osv. 2 veckor i streck på semestern.
Det "normala" är ju att man tar varannan jul/nyår/midsommar/påsk osv och vad gäller semestern så har var förälder rätt till 4v var med barnen och där får den ena förälderns semesterumgänge med barnen inkräkta på den andra förälderns semester.
Mina barns pappa har aldrig sönerna till midsommar eller nyår eftersom han fortfarande är fast i festandet som tillhör(?) så sönerna är alltid med mig o min nya då.
Påsken blir som det blir beroende på vems helg den infaller på.
Julafton däremot har alltid han sönerna för vi brukar fira lille julafton som vår julafton.
Vad gäller umgänge på högtider o semester kan man ju lägga upp det lite som man själv vill.
Hur fungerar det ekonomiskt betalar ni fullt underhåll om ni har 4 v el 2?
Har man barnen varannan vecka, alltså lika mycket, behöver inget underhåll betalas!
Tackar skall kolla det!
Vi har varannan helg, och varannan högtid. Men nu börjar hon bli så stor att hon får helt enkelt välja själv vem hon vill te.x fira midsommar med. Vi säger till henne att hon inte behöver känna nån press och att mamma blir inte ledsen om hon väljer att vara med pappa och vice versa. Det fungerar bra.
Jul o nyår har vi vartannat år. Påsk o midsommar firas inte ändå, så det spelar ingen roll.
Semestern kommer vi överens om från år till år. Normalt sett så har vi två veckor vardera under industri semestern, men allt går att diskutera.
Under semestern så får jag halvt underhåll av barnens pappa. Tar han dem fler veckor så jämnar det ut sig med tiden ändå och han ändrar inget på underhållet.
Vill ungarna ändra på något så är det fritt fram och ingen blir sur.
Jag har mina barn hos mig varannan helg, jämna veckor, skollov och jullov. Påsklovet är det lov de stannar hemma med sin pappa. Påskhelgen kan vara "min" helg. Vi har så pass bra kontakt att måste vi byta är det ofta inga problem. Ibland är det bara ett barn som följer med hem till mig och min sambo för att det händer nåt tex kalas el dyl. Semestern brukar vi ta 3 veckor i streck. Förra sommaren hade jag dem 5 veckor men det blev alldeles för lång tid från deras pappa så iår sa vi 3 veckor. När det gäller underhållet så brukar ett underhåll på sommaren gå bort och ett på våren. Räknar ihop veckorna barnen har varit här och så kommer vi överens om vilket underhåll jag inte ska sätta in.
För oss har det funkat jättebra.
Glömde skriva att julafton firar barnen med sin pappa och juldagen hämtar jag dem och firar med min släkt. Enklast för oss alla. Nyår och midsommar vartannat år.
olurvia: Låter som att allt fungerar bra hos er=) skönt!
Vi firar dem tillsammans om vi kan, i år så ska jag åka bort och har fått "tillstånd" att ta dotra med, hennes pappa ska få barn runt den tiden så han är väl bara glad att slippa tänka på det i år
Jag har världens bästa pappa till min minsta och vi umgås gärna, det har hänt nångång att det har kommit nåt emellan och då har det aldrig varit nåt problem utan vi ser vart vi tror att hon får det roligast och så kör vi på det, hon är nummer ett
Jag skulle aldrig låta min dotter bo varannan vecka, men hon är hos sin pappa varannan helg och varannan högtid.
GOSGRODA
fungerar det bra med varannan helg hos pappa bara ? Hur gör ni på semestern å så. Tycker inte barnen hinner landa riktigt på 1 helg men de ä säkert olika barn också! Fungerar de bra hos er?