• Mael

Vi gravida från spraystart v 14 - del 2!

Här hänger vi som blev gravida efter spraystart i v 14 och som nu kommit en bit in i vår graviditet!!

Andra som var med oss i spraytråden då och som blivit gravida senare är naturligtvis också varmt välkomna.

Här är vår BF-lista och kalender:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m21092836.html

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-21 11:04:13:
    Ny kalendertråd då den andra går ut:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m24033476.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-08 13:40:55:
    Tråden är på utgående.
    PRATET FORTSÄTTER I DEL 3 AV TRÅDEN:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m26697956.html
  • Svar på tråden Vi gravida från spraystart v 14 - del 2!
  • jamis

Japp, det dröjde ca 3 veckor innan jag fick de... Har du inte fått de än?

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Honeyflowers
    jamis skrev 2007-11-07 11:50:54 följande:
    Japp, det dröjde ca 3 veckor innan jag fick de... Har du inte fått de än?
    nej jag har inte skickat in några papper ännu, vart ju först sjukskriven i 14 dagar o då har ju arbetsgivaren hela betalningsansvaret men nu måste jag ju skicka in, nu är det ju 15:e dagen o då tar ( eller iaf ska ta) dem över.
    ♥Vi väntar äntligen barn- BF 080122!!!♥
  • Honeyflowers

jag menar att nu måste min arbetsgivare meddela kassan att jag är fortsatt sjukskriven! vart lite fel...

• Honeyflowers

såg visst nu detta på FK:s hemsida!

För att styrka nedsättningen av arbetsförmågan måste du senast från och med den 8:e dagen i sjukperioden lämna ett läkarintyg till Försäkringskassan. Försäkringskassan kan i vissa fall begära ett läkarintyg redan från första dagen i sjukperioden.

detta har jag missat, får skicka in så fort som möjligt då!!!Generad

• jamis

Hihi, ja precis. Men då kommer det nog papper till dig snart från FK

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Honeyflowers

hmm, jag är nog lite trög, men ska jag skicka in båda två intygen till FK då?

Det ena var från 071025-071107, det andra från 071107-071231.

• jamis

Det har jag tänkt att göra, men jag vet inte så noga. Men det är väl lika bra!

• jamis

Nope, jag ringde och frågade och då sa de att man skulle skicka in det sen när man fick de andra papprena, så då väntade jag. Låter ju knasigt det där med 8 dagar Fundersam

• Honeyflowers
    jamis skrev 2007-11-07 12:32:09 följande:
    Nope, jag ringde och frågade och då sa de att man skulle skicka in det sen när man fick de andra papprena, så då väntade jag. Låter ju knasigt det där med 8 dagar
    OKI, men du fick de papprena hemskickade pga att din arbetsgivare hade meddelat att du är sjukskriven mer än 15 dagar antar jag?
  • jamis

Jo precis Men det ska ju arbetsgivaren göra. jag lämnade in ett sjukintyg till min chef som gav det till den som skulle ha det och så anmälde väl de det tror jag.

Honeyflowers skrev 2007-11-07 12:33:39 följande:
    OKI, men du fick de papprena hemskickade pga att din arbetsgivare hade meddelat att du är sjukskriven mer än 15 dagar antar jag?
  • Honeyflowers
    jamis skrev 2007-11-07 12:40:00 följande:
    Jo precis Men det ska ju arbetsgivaren göra. jag lämnade in ett sjukintyg till min chef som gav det till den som skulle ha det och så anmälde väl de det tror jag.
    Då är jag med!!Skrattande en djungel detta.....
  • jamis

Hihi Ja, det är det verkligen!!

• Beatrix

Här är en till som njuter av lill*ns buffar och puffar. Tur att jag har eget kontor för ibland måste jag dra upp tröjan för att spana in magens vågrörelser. Känns så underbart och som att vi kommunicerar på nå't sätt! Måste nog inhandla den där Att föda ni pratat om för nu börjar vi faktiskt längta efter förlossningen, även om det är lite skräckblandad väntan.

Har haft sista föräldragruppen (var bara tre gånger) och den gav lite konkreta tips och råd men var annars ingen höjdare. BB besök kan man boka in sig på själv, i Gbg är det Mölndals sjukhus som har visning av salarna så det ska vi gå på när det närmar sig.

Jobbigt för er som har ont och är sjukskrivna, men det viktiga är att ta hand om er oavsett vad besvärliga FK tycker!

Kram på er

• jamis
    Beatrix: Kan se dig dra upp tröjan på kontoret Jag känner precis likadant att man kommunicerar med bebisen mer och mer nu.

Inatt vaknade jag av att det gjorde ont i nedre delen av magen... eller ljumsken. Vet inte om det kanske var foglossning eller värkar för det högg till med jämna mellanrum. Jag har ju fått mer ont av alla möjliga slag nu sen min man åkte bort och jag vill verkligen inte att nåt händer när han är borta. Men det gör de nog inte heller, men ni vet man boroar sig lite extra.

Idag har vi planeringsdag hela långa dagen...

Kram
  • Laelia

Hej hopp!
    Nu är jag tillbaka från Danmark! Resan gick bra, det gungade en del på vägen dit men jag klarade mig rätt bra. Igår när vi åkte hem tog vi bilvägen istället för 4-timmarsfärjan, det var nog bra för jäklar vad det blåste, det var visst en lastbil som blåste omkull på Öresundsbron - då fattar man vad mycket det blåste! Det blev en lång resa i bil men alla var överens om att det var rätt beslut!
    Så nu är jag tillbaka i kaoset med vikarien, har tänkt sätta honom i en del arbete under eftermiddagen, men först måste jag själv kolla vad det är som ska göras.
    Annars är jag på bättre humör idag - men jag känner mig väldigt stressad av min vikarie

Beatrix:
    Jag drar också upp tröjan för att kolla knyttets akrobatik i magen, det är verkligen sjukt mysigt nu! På kvällarna kan jag knappt somna för jag är så upptagen med att kolla på magen och försöka känna fötter och rumpa! 

• Laelia

Mae:
    Tråden stängs snart - kan du fixa en ny med länkar och allt?

• Mael
    Laelia skrev 2007-11-08 13:18:41 följande:
    Mae:Tråden stängs snart - kan du fixa en ny med länkar och allt?
    Tack för påminnelse!!

Här är del 3 av tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m26697956.html

Välkomna över!
    - The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
Svar på tråden Vi gravida från spraystart v 14 - del 2!