Hur gör ni med ekonomin??
Ja, nu kanske min situation inte liknar någonannans..
Jag har nyligen fått barn med en man som har två barn sedan tidigare. Han har gemensam vårdnad om dom barnen, men jag har ensam vårdnad om vår son (en annan historia).
Vi bor inte ihop, utan t.o.m så bor vi i olika kommuner.
Dessutom så bor hans tidigare barn i en tredje kommun.
Han träffar sina andra barn varannan helg övrig tid bor de hos sin mor. Han betalar underhåll till henne.
Nu är det så att jag inte vill att min pojke ska börja på dagis allt för tidigt, så jag försöker hushålla med FP dagarna. Jag tar just nu ut 5 dagar, men vill gå ner till 4 helst.
Rent ekonomiskt är det jättesvårt att få ihop, då jag betalar alla räkningar själv (eftersom vi är särbos). Men jag hankar mig fram om jag vänder på alla kronorna (och med ett litet sparkapital).
Nu vet jag att min sons pappa kommer att vilja vara föräldraledig också, men han har inget sparkapital och dessutom högre utgifter (underhåll) än mig vilket gör att han måste ta ut 7 dagar FP + att jag kommer att vara tvungen att betala ensam för inköpen till min son.
Det här tycker jag suger, rent ut sagt! Vet varken ut eller in. Hur gör man?
Just nu, när jag är fattig irriterar jag mig på att han kommer hit och använder mitt schampoo, toapapper, tvättmaskin..äter upp min mat. Utan att betala ett öre. Sedan åker han på en dyr semester med sina kompisar.
Jag tycker att om han vill vara föräldraledig, så borde han planera för det - rent ekonomiskt (det har ju jag fått göra).
Eller har jag helt fel? Hur gör ni?
Ja just de..vi har inte delad ekonomi..som ni kanske förstår.
mindre just nu på existensminimum eftersom jag