• ffie

gravid, hjälp fort?

jag fick reda på precis att jag va gravid v6.
    men nu har jag blivit lite kinkig och allt det dära mot min pojkvän, han är så uppspelt om att vi ska ha barn, men jag har inte bestämt mig ännu om jag vill behålla det eller om abort.

jag behöver tid för mig själv och vara ifred för tänka, men sen har ja pojkvänen hela tiden runt om mig och tjatar om barn så det blir svårt, så blir irriterad och sur på han hela tiden känns det som ;/ känns som ibland att det inte känns rätt mellan oss, men samtingen vill jag ha hans barn,

men vad hade ni gjort? ;S

• Svar på tråden gravid, hjälp fort?
  • idacathrine

Det bästa är väl att se över era liv och om det finns tid och plats för ett barn, om ni VILL ha barnet, ta det lugnt, tänk över allting, det finns tid att göra en abort OM ni skulle välja det.

• idacathrine

någon mer 90, 89, 88 som planerar barn?
    Ons 1 aug 16:04 - ID: 23338006 Anmäl inlägget
    Citera inlägget
    ffie

någon mer som är född 90, 89 och 88 (runt där) som planerar barn?

jag själv fyller 18 i år och min pojkvän 21, funderar på skaffa barn, så hade varit skoj och prata med några i vår ålder som försöker eller har barn i vår ålder :)

---

Varför planerar man barn om man inte är säker på att man vill ha det?

• YeNniTa

Hejsan!
    i början e det alltig svårt?? hur ser eran relation ut?? bor ni tillsammans ?? jobbar ni ... hur gammal e ni ??

• Tilcha

Om du inte är redo så ska du göra en abort. Jag blev gravid när jag var 19 med min sambo som då var 29. Men det var han som inte var redo och jag gjorde abort för jag vill inte ha barn med någon som inte vill ha barn. Dessutom så var jag arbetslös och vi bodde båda hemma hos min mamma.

Men nu är jag 23 å han 33 å vi väntar vårt första planerade barn. Å nu e båda superlyckliga.

Så mitt råd är att om du inte är redo så skaffa inte barn oavsett vad han tycker. Han kan vänta tills du är redo.

• Tojjo

Jag är 17 och min pojkvän 19. Vi väntar våtar första barn nu om jag bestämmer mig at behålla det. Men jag vet varken inn eller ut. jag VILL behålla barnet och se de växa upp. Men jag vill häller inte förstöra

• mumsan07

Hej! Jag ska fylla 20 och har en dotter.
    Jag var 18 skulle fylla 19 när jag blev gravid. Den 9 feb i år 07 så fick vi en tös som heter Ronja.

idacathrine skrev 2007-08-18 12:48:30 följande:
    någon mer 90, 89, 88 som planerar barn?Ons 1 aug 16:04 - ID: 23338006 Anmäl inläggetCitera inläggetffienågon mer som är född 90, 89 och 88 (runt där) som planerar barn?jag själv fyller 18 i år och min pojkvän 21, funderar på skaffa barn, så hade varit skoj och prata med några i vår ålder som försöker eller har barn i vår ålder :)---Varför planerar man barn om man inte är säker på att man vill ha det?
    [/citat]
    idacathrine skrev 2007-08-18 12:48:30 följande:
    [citat]
    någon mer 90, 89, 88 som planerar barn?Ons 1 aug 16:04 - ID: 23338006 Anmäl inläggetCitera inläggetffienågon mer som är född 90, 89 och 88 (runt där) som planerar barn?jag själv fyller 18 i år och min pojkvän 21, funderar på skaffa barn, så hade varit skoj och prata med några i vår ålder som försöker eller har barn i vår ålder :)---Varför planerar man barn om man inte är säker på att man vill ha det?
  • mumsan07

Det är ju bara du som kan bestämma om du ska behålla eller inte. Men tänk noga på om du verkligen är redo, om du är redo för allt ansvar. Och tänk också på om du tror att pappan är redo och om det finns tid och plats för ett barn i ditt liv just nu. Jag tror att du kommer att komma fram till ett bra beslut för det är ju bara du som kan veta bäst om dig själv.

ffie skrev 2007-08-18 12:17:03 följande:
    jag fick reda på precis att jag va gravid v6. men nu har jag blivit lite kinkig och allt det dära mot min pojkvän, han är så uppspelt om att vi ska ha barn, men jag har inte bestämt mig ännu om jag vill behålla det eller om abort.jag behöver tid för mig själv och vara ifred för tänka, men sen har ja pojkvänen hela tiden runt om mig och tjatar om barn så det blir svårt, så blir irriterad och sur på han hela tiden känns det som ;/ känns som ibland att det inte känns rätt mellan oss, men samtingen vill jag ha hans barn, men vad hade ni gjort? ;S
  • Thotis90
    Tojjo skrev 2007-08-18 23:55:17 följande:
    Jag är 17 och min pojkvän 19. Vi väntar våtar första barn nu om jag bestämmer mig at behålla det. Men jag vet varken inn eller ut. jag VILL behålla barnet och se de växa upp. Men jag vill häller inte förstöra
    Jag förstår vad du menar. Jag och min sambo vill ha barn, men jag vill inte förstöra t.ex. med skolan.
  • BirgittaOskarsdottir

Hej! Jag blev gravid när jag var 17år och bestämde mej för att behålla barnet. 

Fick en liten dotter på julafton-06

Det var ett jättesvårt beslut men ångrar ingenting. Har fått offra en del och det känns jobbit. Fick sluta rida, göra uppehåll från skolan och fick allt svårare att träffa vänner och så.

Men tiden går ju, så snart ska jag kunna smita iväg en stund till stallet och. Har precis börjat om tvåan på gymnasiet och ska läsa mycket hemma. Och kompisarna tycker det är jättekul med en "klassbebis".

Så för min del gick det jättebra med en liten tidigt i livet.

Hoppas du kommer fram till ett beslut som passar dej.

Svar på tråden gravid, hjälp fort?