• ffairytale

unggravid och pojkvännen krångar... HJÄLP?

jag vet inte hur jag ska göra, jag är gravid i 6v. med min pojkvän som jag är tillsammans med nu, jag fyller 18 och han fyller 21 i nov. vi bor inte tillsammans. jag bor hemma och han bor i en lägenhet i stan,

första veckan vi va tillsammans va han otrogen, med en tjej som tydligen va hans tjejkompis. när berättade det så sa han ; "det bara hände, vi strulade bara, jag fick inte upp den?" VADÅ fick inte upp den :o försöker man ens ha sex med en annan person om man redan har flickvän ;o
    efter det sa han aldrig mer skulle prata med henne och träffa henne, men jag fick reda på att han hade träffat henne ute en gång, sen även pratat med henne via datorn, och då hade han skrivit "förlår om jag va jobbig i lördes" så han svek två gånger först med otrohet och sen lögner.

jag vill jätte gärna ha detta barn, jag har önskat mig detta hur länge som helst och är super glad för vara gravid nu,
    men hur ska jag göra med honom, känns inte som jag kan lita på honom och han tycker om mig mer än vad jag tycker om honom?

• Svar på tråden unggravid och pojkvännen krångar... HJÄLP?
  • dagdrömmare

känns som om ni behöver prata ut om hur ni vill ha er relation, vad ni förväntar och behöver av varandra.

Han verkar väldigt omogen enligt min väldigt subjektiva bedömning av det du skrev ovan.

• Lola Jämtland

Han verkar inte vara så intresserad av att bilda familj med dig helt ärligt....

//Blir det nånsin våran tur.....
  • SnortonV

Jag lägger min röst på abort för barnets skull. Du har några veckor till godo så se till att göra det rätta!

• BhildaMilla

Vill du behålla barnet så gör det, saken är att du ångrar aldrigom du behåller barnet du ångrar om du gör abort !

• Maria med 3

Bestäm dig hur du vill göra med barnet. Du kan inte ändra dig sen om det. Pojkvännen kan du välja att behålla eller göra slut med nu eller om 5 år. Det går att ändra sig hur många gånger som helst när det gäller det.
    Så bestäm dig vad du vill med barnet oberoende pojkvännen.

• mammatillestella

jag skulle säga att är det problem redan nu ska du verkligen tänka dig för. skaffa barn med någon som du litar på! trygghet & kärlek du måste ha dom grunderna både för din och framförallt för barnets skull. Första året är tufft för förhållandet oavsett om man planerat barn eller inte. oavsett om man är ung eller inte. om du verkligen verkligen vill ha det här barnet ska du behålla det men förbered dig på att du kan bli ensam med det. och förbered dig på att det är riktigt kämpigt att vara ensamstående ung mamma. är han otrogen redan nu så är det inte otroligt att han kommer vara det när du är höggravid och inte vill ha sex eller nyförlöst och inte kan ha sex. i värsta fall kan det gå ett halvår utan sex, tror du att han väntar?

• Keisha

Helt ärligt, så hade jag valt att göra abort.....
    Har varit i en liknande sits, och nu sitter man här som en ensamstående 2 barns mamma på 24 år......
    Jag vet att det kan låta hårt, men jag menar inget illa alls, jag tycker bara att du ska tänka 2 ggr innan du gör nått.....
    Jag gjorde inte det, jag gav mig fan på att alla andra hade fel om honom och att han visst älskade mig
    Visst älskade/älskar mig gör han, han vet bara inte hur man ska "vara" när man har familj.....
    Tycker det låter som att din kille har samma stil.
    Tuffe uffe, och ingen ska bästamma över mig.
    Barn kan du alltid få, och den dagen du får det med någon som du verkligen älskar och som ÄLSKAR dig tillbax kommer du inte tveka.... För tvekar du redan, så vet du inerst inne redan att det é fel.
    Jag ångrar ABSOLUT inte mina barn, Dom är det bästa som har hänt mig. Men hade jag kunnat gå tillbaka i tiden så hade jag väntat. Jag var själv bara 19 när jag fick min första, och trodde jag hade lekt av mig, men oj så fel jag hade. Jag inser nu hur mycket jag egentligen har missat. Och det ÄR jobbigt ibland, att vara själv med 2 barn, och har man inte den möjligheten att kunna få tid för sig själv, är det riktigt jobbig, men visst man vänjer sig.
    Valet är ditt, men min åsikt är att vänta.
    OM det är menat att det ska vara ni, så kommer ni ha all tid i världen att skaffa 20 barn om ni vill det. kram

• Amanda88

Jag var i en liknande sits som du när jag blev gravid, det var också en massa krångel med killen. Jag valde att behålla mitt barn och jag ångrar inte det även fast det är jobbigt nu med allt kring hans pappa som det tog slut med när jag var i mitten av graviditeten. Det enda jag kan säga till dig är att du behöver förbereda dig på att bli ensamstående, för som du beskriver situationen nu så är det nog tyvärr en stor risk att du blir det. Tänk igenom om du tror att du klarar av det och om du vill sätta ett barn till världen med en situation som ser ut som den gör

• lilla loppan89

om du vill ha barnet så ska du själv klart behålla de, och killen är de bara att följa dit hjärta ..man klarar sig utan dem ...

• growingbelly

Jag bara blir så förvånad - hur kan man säga gör abort för barnets skull? Då blir det ju inget barn?! Jag skulle hellre säga, dumpa killen och behåll barnet. För barnets skull. Men sen är det så att killar har en förmåga att mogna senare och de har inga hormoner som hjälper till på vägen... stackarna eller lyllås, beror på hur man ser det. Vill du behålla barnet är det SJÄLVKLART att du ska det. Ingen strulig kille i världen ska väl få stjäla ett barn från dig?

• fia jimmy

För det första: Jag vill inte göra dig upprörd, men jag tror inte att han älskar/är kär i dig... O om han säger det, så vet han inte vad kärlek är!
    Otrohet o lögner är ingen bra början på ett förhållande!! Det blir jobbigt för ett barn o växa upp i ett sådant hem.

Om du väljer att behålla barnet så "abortera" bort snubben ist!!

Tycker du ska göra dig av med killen. Du är värd ngt bättre!

• Danielsmamma

Tycker du ska behålla barnet...lovar du komerinte ångra dig...jag lever ej me min sons far å har ingen kontakt me han...men lämna din kille å så får du å bebisen ett bra liv endå sen kommer du hitta nån kille som förkännar dig.

• MaijaO

Ring till kommunens familjerådgivning så att ni får någon utomstående att prata med. Hurvida du ska behålla barn/kille kan du bara avgöra själv. Ta det lungt och fundera igenom riktigt noga vad DU vill så löser det sig nog. Men som sagt, ta kontakt med någon opartisk som du kan bolla dina idéer och kännslor med. Lycka till!

• MammanJulia

Vill du ha barnet och känner att det är rätt ska du självklart ha kvar det!
    Däremot kanske du som många andra sagt får förbereda dig på att vara ensam om din pojkvän är såhär redan nu.

• jonnysbrud

Om du belutar dig för att behålla barnet så kommer du att klara det galant oavsett om han ställer upp eller inte. Dock tycker jag inte att han är värd dig, du förtjänar någon mycket bättre.

• Moa mamma till Yassin

Ett barn älskar man för dess egen skull och inte för pappans. Tänk efter om du vill ha ett barn nu eller inte. Och kanske är pappan med eller så drar han, men barnet finns för sin egen skull. Det är klart att det blir mer arbete utan en kille men det är ändå inte han som är huvudpersonen, det är barnet.

• Khaila

Detta kanske låter hemskt men ja tycker ente att din pojkvän är värd att satsa mycket på. Ja var också 18 när ja blev gravid o ja hade också problem me min pojkvän. Inte just att han va otrogen men mycket andra saker. Han gjorde mej grymt olycklig o tryckte ner mej till botten hela tiden o alla vet ju att när man e gravid så e man lite extra känslig.

Ja förlät hela tiden men nu önskar ja att ja aldrig gjorde d. ja borde ha varit stark o gjort slut långt tidigare en va ja gjorde. Nu e vår son 5 månader gammal o ja har äntligen insett att ja e värd bättre. D e jobbigt o gå igenom allt själv o ta hand om ett litet barn själv men man klarar d. Du klarar det också. Du kan inte räkna med att ha mycket pengar att köpa saker för MEN du kan vara säker på att ditt barn inte mår dåligt av att du e deppig o d e det vilkigaste. Mamman måste alltid må bra för att kunna ta hand om sitt barn till 100 %. Låt inte nån behandla dej så, d kvittar om ni har barn lr inte. Men ja tycker att om du ska behålla barnet så e d din skyldighet att ge d barnet en så trygg start på livet som möjligt o d gör du inte om du låter din kille behandla dej så att du mår dåligt.

Kom ihåg d e jättejobbigt men du klarar d. Du får gätna prata med mej om du vill. Lycka till! Kram /Khaila

• Josefin86

Du verkar vara en jätte bra tjej men din kille där i mot borde du lämna. Om han inte ändrar sig.

• Pincushion86

Om du vill behålla barnet så ska du göra de tycker jag. Du kan klara dig på egen hand också, utan pappan.

Svar på tråden unggravid och pojkvännen krångar... HJÄLP?