• MoaNelsson

Jag har fått en liten premenur son...

Hej!!

Nu har vi kommit hem:)
    fÖR 1½ vecka sen födde jag en liten pojke Liam som kom i v.36 ca 1 månad för tidig.
    2235g och 44cm lång, han var väldigt liten för att komma så sent men vi visste att det skulle bli en liten bebis redan...pga av min sambo o jag är ganska små:P

Stl 50 är alldes förstort...ska man satsa på ´stl. 44??
    Hur fort växer dem ut det då?

Och vilken storlek ska jag köpa på fleece overallen??

Tacksam för svar!

Kram en lycklig mamma

• Svar på tråden Jag har fått en liten premenur son...
  • ängeln83

Ett stort grattis
    Födde själv en liten Liam i mars, 5 veckor för tidigt. Han vägde 2160 g. Vi låg på Neo i 2 veckor.
    Vi köpte storlek 44 och 46 till Liam, det kunde han ha...2 månader kanske.
    Nu är han 5 månader och drar storlek 68

¤¤¤Liam 070317¤¤¤
  • MoaNelsson
    ängeln83 skrev 2007-08-19 14:53:12 följande:
    Ett stort grattis Födde själv en liten Liam i mars, 5 veckor för tidigt. Han vägde 2160 g. Vi låg på Neo i 2 veckor. Vi köpte storlek 44 och 46 till Liam, det kunde han ha...2 månader kanske.Nu är han 5 månader och drar storlek 68
    Tack, grattis själv:D

Okej:); då får det handlas lite 44 kläder då:)
  • MoaNelsson

Vilken storlek ska jag köpa i fleeceoverallen?

• Micke Geting

Min son föddes också 5 veckor för tidigt, men han var stor.
    3290g och 50cm.

Stort grattis!!!

• ängeln83

När har du tänkt att använda overallen?
    Vi köpte en overall i storlek 50, den var ganska stor, men det gör ju å andra sidan inte jätte mycket. Tror det kan vara svårt att få tag på en overall i mindre storlek än 50?

¤¤¤Liam 070317¤¤¤
  • Micke Geting

Tänk bara på det att nyfödda växer extremt snabbt.
    Storlek 50 nu, kanske inte passar i vinter.

• MoaNelsson
    ängeln83 skrev 2007-08-19 15:02:11 följande:
    När har du tänkt att använda overallen?Vi köpte en overall i storlek 50, den var ganska stor, men det gör ju å andra sidan inte jätte mycket. Tror det kan vara svårt att få tag på en overall i mindre storlek än 50?
    Vi ska på bröllop i slutet av september och då ska vi sitta ute i party tält och då tänkte jag att han kunde ha en fleeceoverall lr vad tror du?? blir det för varmt???
    Och sen ska han ha en overall vi är i stallet vid 5.00 på morgonen då det kan vara kyrligt.
  • In the summertime

Jag skulle köppt 56 eller tom 62 i overallen för de är så praktiskt när overaller är stora så att man kan kan lägga ner bebisen.Sen är mitt tips att köpa lite OMLOTT bodys i stl 46 och byxor i 50 för då kan man ju vika upp benen lite.

Vår pojke som var nästan lika stor som er växte inte i 56 förräns han var över 4 månader. Och vi hade fått höra innan att vi inte skulle köpa stl 50 för de har de så kort tid och bla bla vi hade hur mycket kläder som helst i 62. Så för oss blev det masshopping när vi kom hem från BB. Som tur var fick vi också otroligt mycket fina små kläder när nära och kära förstog att det var en liten plutt.

Men många Grattis till er.

• MoaNelsson

In the summertime skrev 2007-08-19 15:38:14 följande:

Jag skulle köppt 56 eller tom 62 i overallen för de är så praktiskt när overaller är stora så att man kan kan lägga ner bebisen.Sen är mitt tips att köpa lite OMLOTT bodys i stl 46 och byxor i 50 för då kan man ju vika upp benen lite. Vår pojke som var nästan lika stor som er växte inte i 56 förräns han var över 4 månader. Och vi hade fått höra innan att vi inte skulle köpa stl 50 för de har de så kort tid och bla bla vi hade hur mycket kläder som helst i 62. Så för oss blev det masshopping när vi kom hem från BB. Som tur var fick vi också otroligt mycket fina små kläder när nära och kära förstog att det var en liten plutt.Men många Grattis till er.
    Okej:)

Vi fick nyss en body i stl 44...men den e ju alldes förstor:/...han är väldigt nätt och läkaren på neo sa det är konstigt att han inte väger mindre...så det är en liten pojke:(

Har på honom nu byger i stl.50 och det gillar han inte när det blir knöligt:S...dem är ju så stora:S

Har i några fler tips???

Tror ni att det kan bli bra med en stl 50 så länge eller ska jag köpa en stl 56???
  • JesJes

Stort GRATTIS till er lilla son!

Vi fick vår pojke V 34+0, 2465 g och 46 cm lång. Vi hade prematurkläder i stl 40/44 ganska länge tyckte jag och när han var ca 1,5 månad började vi använde stl 50 och kavlade upp ärmar och ben så jag tycker nog att ni kan köpa ett gäng kläder i 44 (det är dessutom roligt att spara de där pyttesmå kläderna sen som minne!) Vet inte var du bor men det är ju lite reor i de stora kedjorna nu och bla H&M, Lindex och Kappahl har lite grann i minsta storleken!

Sen har Lundmyr of Sweden en underbar liten tröja till just pyttesmå bebisar; en vit mjuk liten omlottbody som det står "Pytteliten" på
    Helt bedårande!!! Den har vi fortfarande framme på en galge i sonens rum! Kolla länken nedan!

www.mammarazzi.nu/system/search/product.asp&catid=23&branchid=3&id=121

• Nettilou

Min lilla var 44 lång när hon föddes, och vägde 2200. Hon är nu 6 månader, och använder fortfarande stl 50 på vissa byxor. Vi fick låna och köpte också en hel del 44 kläder, och det var tur, för det är ju jättebylsigt med för stort.

Så jag skulle absolut inte köpa större än 56 på vinteroverallen.
    Vi hade stl 50 i vintras när hon föddes,och den druknade hon i. I vagnen går det ju bra, då behöver ju inte armar och ben ligga rätt, det var värre i babyskyddet när alla kläder är stora och bylsiga.

Kolla in Tradera! Där finns mycket fint som knappt är använt!

• eyry

Hn var ju större än min 2160kg i v 36.
    Vi hade 44 i början
    nu är han 3 år och är normalstor, han lillebror är lite liten än, då han bara är 13 mån och kom i v 34.

Älskar mina 2 prematurer
  • CASEM

Om du köper  stlk 50 på fleeceoverallen, så kan han ju ha den ganska länge. Om det blir för kallt med bara overallen så kan man ju komplettera med t ex stickad kofta över eller under.Glad Tänk på att inte klä honom FÖR varmt när han ska ligga i vagnen ofta har man ju även täcke som värmer då. Den riktiga vinterkylan brukar ju inte komma förrän ganska sent nu för tiden tycker jag, så vinteroverallen kanske ska vara i stlk 56. Hoppas ni får till det bra! Glad/Camilla

• Mimmis74

Hej! Vi hade storlek 44 på kläderna på våran dotter som föddes i vecka 35 pga min hf och nu är hon 6 mån och har storlek 68.

(¯`°?.¸ ღ ELSA ღ ¸.?°´¯)
  • ellenwesterlund

MIna pojkar föddes i v 36+0, var 44 cm långa o vägde 2130 o 2375g.
    Hade strl 44 o 46 på dom, de kunde väl ha kläderna 1 månad kanske ...
    Strl 50 kunde de tälta bra länge i

• Mimmis74

Nu har vi storlek 74 på Elsa som har blivit 8 mån.

(¯`°?.¸ ღ Mitt hjärtegryn Elsa ღ ¸.?°´¯)
  • Kristin J

Min lilla Ebba föddes i v38 inte speciellt tidigt men hon var liten. så vi har kört på str 44 eftersom hon drunknade i 50. Nu äntligen efter snart 2 månader har hon växt i str 50=) vilket är väldigt skönt nu när det börjar bli kallt det finns ju inga varma ytterkläder i str 44..

• MagicQueen

Jag fick en liten Emil för 1 månad sedan, 2780 gr & 49 cm lång. På kläder var 44 nästan för stort till honom då han var nyfödd, nu är det för litet, han har nyss växt ur det. 50/56 passar honom perfekt nu & han är som sagt 1 månad gammal.

Svar på tråden Jag har fått en liten premenur son...