Alvi skrev 2013-05-05 20:57:00 följande:
Hejsan!
Det är jag som är TS, vi har ingen sådan siffer/bokstavsradda som ni har, men jag har efterlyst det hos dotterns läkare, eftersom det är vad "alla andra" har, och uppger när det gäller ens barn. Det finns en grupp på FB, med kromosom2-knasbarn, ansök till den!
Som sagt, vi har ännu ingen sifferradda vi kan jämföra med andra, men jag hoppas vi ska få det, så ska jag kolla upp det. Än så länge är vi vad vi vet ensamma om det Lilja har.
Tack för ditt svar! Hoppas ni får en "siffer/bokstavsradda" snart! Men om man vet att det är en mikrodeletion borde man ju ha sett var den sitter eftersom dessa mikrodeletioner endast kan ses med array och liknande metoder, vad jag förstått... Vi har ju vetat om en problematik med sonen i 7 månader, men fick diagnosen för ca 1,5 vecka sedan, känns faktiskt skönt att veta vad det är, och även exakt var det sitter, tycker vi iaf!
FB-gruppen för kromosom2-knasbarn, heter den så, eller vad heter den? Försökte söka efter den men hittade inte, skrev lite olika sökord utan resultat...