-
-
Svar på tråden nån som gjort spolning å blivit gravid?
-
Jag blev gravid på första försöket, ca 2 veckor efter min spolning. Så JA, är mitt svar.
Nu vet jag inte om det bara hade med spolningen att göra. Anledningen till att vi haft svårt att bli gravida beror nog lika mycket på att jag har underfunktion i min sköldkörtel. Just i juni, när jag blev gravid, var mitt tsh-värde äntligen under 2,0 som det enligt många bör vara för att man ska kunna bli gravid. Har ätit medicin sedan oktober förra året för det.
Spolningen gjorde jag den 28 maj, så om det var något som fanns i vägen där eller om det "bara" var mitt sköldkörtelvärde som har "spökat" hela tiden vet jag inte. Är nu ÄNTLIGEN lyckligt gravid i vecka 14 i allafall.
Hoppas det tar sig för dig SNART också. Kram -
Tack så mycket för svaret!
Å ett stort GRATTIS!!!
Många lyckönskningar (=
Ps. jag väntar på att få göra koll av äggledarna= SPOLNING??
Behövde du vänta länge på att få göra din?
MVH/ Bäbis längtan -
Tack! Ja, nu har jag gått in i vecka 15 så nu börjar oron släppa lite. Längtar så till ultraljudet så att man verkligen får se att det finns en liten bebis där inne.
Jag fick en tid för spolning = koll av äggledarna rätt snabbt, men så är jag 31 år också, de verkar prioritera oss som är över 30 år. När jag ringde fick jag en tid ca 2 veckor senare, så det gick snabbt.
Har du inte fått någon tid alls än? Hur länge har ni försökt bli gravida? Har ni haft kontakt med reproduktionscentrum förut och gjort blod- och spermieprover eller är det här det första besöket?
Hoppas du får en tid snart och att det sedan tar sig snabbt. -
Jag spolade äggledarna, hade mens en gång och blev sedan gravid. Då hade jag också börjat med en sundare livsstil och åt fertilitetshöjande kosttillskott (om de nu hjälper). Fick tyvärr missfall i vecka 11 men blev gravid igen efter någon månad.
-
Måste ställa en kanske dum fråga, jag vet inte... men:
Gör dom en sploning om man har endometrios? -
Här är en till som är rätt övertygad om att spolningen spelade in, blev gravid 3e månaden efter spolningen och det var efter att ha försökt i tre år
-
Jag gjorde en spolning den 18 juni i år och den 30 juni testa jag possitivt och är i vecka 15 nu så visst hjälpte spolningen det är jag helt övertygad om!!!