• Piff och Puff
    Äldre 23 Aug 22:44
    5746 visningar
    21 svar
    21
    5746

    Suprefact vid IVF?

    Hej, jag undrar om det är någon som använt Suprefact vid IVF behandling och vilka biverkningar ni fått i så fall. Suprefact är alltså sprutor och inte nässpray.

  • Svar på tråden Suprefact vid IVF?
  • LillaA­nna72
    Äldre 24 Aug 21:49
    #11

    Hahaha - ja ögonen och hela huvudet är segt efter en arbetsvecka.

  • snozzi­e
    Äldre 24 Aug 21:53
    #12

    ja a du jag ska jobba i morron me

    va gör man ska lägga mi strax ska upp kl 05:00 dax och lägga sig snart heheh.

  • LillaA­nna72
    Äldre 24 Aug 22:41
    #13

    Jag med - både lördag och söndag... har varit ledig idag! Så jag borde inte var så trött som jag är.

  • Vujka
    Äldre 27 Aug 10:15
    #14

    Piff och Puff: För att nedreglera fick jag ta 0,5 ml morgon och kväll, sen när jag började stimulera med Puregon reducerade jag Suprefact till 0,25 ml morgon och kväll.

    Snozzie: Kul att se dig här
    Alla blir inte nedreglerade med sprayen. Jag reagerade inte på sprayen trots att jag sprayade i drygt två månader. Därför fick jag använda Suprefact-sprutor istället som är lite starkare.
    Har precis samma effekt som sprayen som ni andra använder.

  • Piff och Puff
    Äldre 27 Aug 18:21
    #15

    Vujka, tack för svar. Jag ska ta 1 ml på morgonen, så det blir ju samma. Är sprutorna otäcka?

  • Vujka
    Äldre 28 Aug 10:48
    #16

    Piff och Puff: Nej, inga otäcka sprutor. Men jag är ganska rädd för sprutor så för mig tog det lite tid innan jag kunde sticka mig. Nålen är lite större än som t ex om du använt PuregonPen. Så den känns lite mer men inget farligt.

    Det ska gå bra ska du se. Man klarar av mycket mer än man tror.

  • Piff och Puff
    Äldre 29 Aug 23:00
    #17

    Jag ska få hjälp på fredag med den första sprutan. Jag hoppas jag lär mig snabbt.

  • LillaA­nna72
    Äldre 1 Sep 15:47
    #18

    Ni som använder suprefact, har ni haft problem att få tag på kanyler och sprutor? Det har nämligen jag. Ska ta 04 ml morgon och kväll tills första blödningen....

  • Piff och Puff
    Äldre 1 Sep 21:38
    #19

    Loppan 1972, ja det var ett himla tjafs här i veckan med sprutorna och kanylerna eftersom de inte kom med i förpackningen och man måste ha recept på dessa också. Men till slut fick jag faktiskt hjälp hos husläkaren med första sprutan på morgonen och då fick jag sprutor och kanyler där. Jätte snällt av dem.

  • Thu 8 Sep 2022 19:41
    #20

    Jag använder suprefact, främst för att jag inte tålde synarela, fick astmahosta av den så kör därför denna istället.

    svårt Att veta vad som är biverkningar egentligen, men jag känner extrema värmevallningar emellanåt iaf.

  • Thu 8 Sep 2022 19:45
    #21
    LillaAnna72 skrev 2007-09-01 15:47:00 följande:

    Ni som använder suprefact, har ni haft problem att få tag på kanyler och sprutor? Det har nämligen jag. Ska ta 04 ml morgon och kväll tills första blödningen....


    Då jag har gjort x antal ivf tidigare så har jag miljarder sprutor från menopur liggandes som inte gick åt då man får så många till varje förpackning.
Svar på tråden Suprefact vid IVF?