• affis

Tre långa år utan resultat, sedan ett missfall... Men nu blev det plus igen!

Det är knappt man vågar tro det, men jag fick plus på testet igår. BIM-2, men digitala CB visar stort och klart plus! BF, enligt FL, är 3 maj -08.

Jag och min man har försökt få till det i tre långa år. Vi har utretts och konstaterats oförklarligt barnlösa och ställts i kö för IVF.
    När jag så plötsligt mellan två pergokurer blev gravid var lyckan stor. Jag började dock blöda i vecka sju och några dagar senare kunde vi konstatera missfall. Vi grät hjärtinnerligt båda två.

Men nu, när jag verkligen ansträngt mig för att tänka på andra saker, så kom det efterlängtade plusset. Jag vågar inte tro det är sant och oron för MF börjar så klart krypa under skinnet. Men jag försöker vara glad.

Ge inte upp. Det kan ta tid, men det går! Till och med jag kanske blir mamma till slut!

• Svar på tråden Tre långa år utan resultat, sedan ett missfall... Men nu blev det plus igen!
  • Psychobilly

garttis. håller tummarna för er. Hoppas innerligt att lyckan håller i sig. Jag tror att allt kommer gå bra för er!

• dallas
    affis skrev 2007-08-25 17:46:36 följande:
    dallas: tja, jo, jag kände nog att jag var gravid. Brösten började ömma en aning och jag fick en liten blödning när ägget fäste (förstod jag nu efteråt). Men jag har å andra sidan alltid känt av symptom. Förmodligen skengravid varje gång. Men eftersom jag var gravid för lite mer än två månader sedan så kände jag tydligt av att det här inte var de vanliga skengraviditetssymptomen. Fast jag vågade inte hoppas. Jo, en sak som har hänt båda gångerna: jag har fått som menssmärtor flera dagar innan mens, vilket jag inte brukar få när jag inte varit gravid.
    Tack för svaret!

Funderar nämligen över varför jag har lätt illamående, har oxå lite "mensvärk" då och då, men hade ÄL förra helgen och tycker det kanske är för tidigt att "känna av" ev graviditet. Har inte ont i brösten dock, men men. Troligtvis för tidigt att kolla..Kan tillägga att jag fick mf 10-11 juli i V.13- vi hade satt in ett embryo (FET) i början av maj.
    Man hoppas ju att det kanske kunde ha skett ett mirakel och att vi lyckats på egen hand...

Tiden får väl utvisa
    Hoppet finns kvar....
  • affis

dallas: så tråkigt att inte det lilla livet ville vara kvar.
    Men jag tror faktiskt på mirakel, speciellt när det gäller bebisar, så jag tycker du ska hålla hoppet uppe.
    Vet du att du hade ÄL då? Du kanske känner av det tydligt, eller tog ÄL-test?

• dallas

Japp, jag hade ÄL och var även på kontroll i måndags ( kolla om alla resterna var borta, för 3:e gången ) Och man kunde TYDLIGT se 3-skikts slemhinnan i livmodern och äggblåsan på höger sida(vid äggledaren/äggstock) Läkaren visade jättebra- helt otroligt vad vul kan visa egentligen (några simmare såg vi inte, ha, ha, ha )

Hoppet finns kvar....
  • dallas

Hon sa att det var ÄL och jag bokstavligt talat låg med benen högt i 20min så dom skulle hamna rätt så man vet ju inte.....

Hoppet finns kvar....
  • affis
    hihi..

Aha. Så ni gjorde insemination?
    Heh. Förlåt om jag verkar korkad, men vi har inte gått igenom alla steg. Det har varit metformin, pergotime, ovitrelle och insemination.
    Vi var på väg mot IVF, men om vi har tur så kommer vi inte dit.
  • dallas

Nä, ingen insem.. Vi har gjort 1 IVF, där vi fick 3 embryon, 1 färsk försök och 2 in i frysen, sedan satte dom in ena embryot, men TAPPADE bort det under transfern och nu i maj sattes det sista embryot in och fäste, men fick ju som sagt var mf, det visade sig att jag hade varit tvilling gravid, inväntar svar på analys av dom pga av ganska sent mf- fick det på sjukhuset under väntan på skrapning...

Och nu har min sambo åkt iväg och kommer inte hem förrän sista november och därför tänkte vi att vi inte hade nåt att förlora och rullade runt i sänghalmen vid ÄL (hade ju kollat med stickor ) Så om dom högre makterna vill så kanske....I annat fall så blir det IVF nr2 i början av december Men det hade ju varit skönt om det funkade naturligt....

Hoppet finns kvar....
  • affis

Ja, det vore verkligen underbart om det tog sig nu! Hoppas hoppas hoppas!

Du kan väl höra av dig om hur det går. Jag håller alla tummar jag har!!

Svar på tråden Tre långa år utan resultat, sedan ett missfall... Men nu blev det plus igen!