• Svar på tråden Okänsligt Åhléns!
  • En liten katt

Nej det var en överdriven tolkning!

• Jan M
    Skorpan081 skrev 2007-08-24 23:17:03 följande:
    Jag tycker inte att det var något okänsligt med den texten. Nu har jag visserligen barn, men jag har svårt att se det okänslig i den hur jag än vrider och vänder på det. Hela utskicket var ju helt och hållet barnfokuserat.
    Du har rätt. Man måste nog väga in att utskicket handlar om barn. Det får väl anses som en "förmildrande omständighet". Jag blev väl lite extra irriterad på Åhlens efter att ha läst artikeln.

Faktum är att jag över huvutd taget inte reflekterade över brevet när jag själv fick det i brevlådan...
  • amswart

Njae. Kan nog inte tro att de menade att trampa på några ömma tår. Ungefär som när någon säger att "det är att leva livet att åka MC" eller att åka utomlands eller dyl. Jag tycker inte att jag har ett mindre värdigt liv bara för att jag inte har MC-kort eller nån utlandsresa inplanerad...

• markera

Åh, och jag som trodde att åhléns på nåt mystiskt sätt visste att vi fått barn...

• Grodan Soda
    phil skrev 2007-08-24 23:13:45 följande:
    Tycker att den som skrivit bloggen tolkar in för mycket i texten.
    Jag instämmer!

Hade det däremot stått: "Att leva utan barn är detsamma som att inte leva" så hade det varit mer uppseendeväckande. Men nu står det ju inte så.
  • Mori

Inte värre än Ikea reklam med barn som hoppar i soffor, eller tvättmedelsreklam som visar smutsiga barnkläder. Men det är klart att man uppfattar det annorlunda om man gärna vill ha barn men inte kan av olika själ.

• Skorpan081
    markera skrev 2007-08-24 23:23:11 följande:
    Åh, och jag som trodde att åhléns på nåt mystiskt sätt visste att vi fått barn...
    Inte helt osannolikt...ofta riktar sig företag mot grupper såsom föräldrar.
  • Barba Söt

Jag tycker nog inte att det är ens ett klantigt utskick...det är klart att man får tycka Att leva med barn är att leva... Det står ju ingenstans att man ska utrota alla barnlösa eller något liknande Även om jag är barnlös, kan jag ju inte gå i gång på precis allt...

• Mulle78

Jag tror inte heller att Åhlens menade något illa. Jag tror däremot att många tror att det är en självklarthet att alla kan få barn men det vet ju alla vi som inte har så lätt att få barn att det inte är. Därför tänker man inte på att det kan såra. Vi lever i ett samhälle där det tänkt att du ska producera barn och jag måste erkänna att det vid ett flertal tillfällen hänt att jag känt mig helt värdelös som inte kan få barn.
    Det är en massa skriverier varje år om att det inte borde finnas underklädesreklam för det blir felaktiga skönhetsideal. Möjligt att det är så men ingen gnäller någonsin på all reklam med den perfekta familjen vilket kan vara jobbigt för dem som inte har den familjen.
    Det blev ett långt inlägg det här och har kanske inte så mycket med Åhlens reklamen att göra för den riktade sig ju till barn och det är en viss skillnad. Men jag ville bara skriva ner några tankar. Observera att jag inte är en sådan som hakar upp mig på all reklam som visar upp lyckliga familjer för det gör jag inte, jag har bara funderat lite.

• Babe

Sk*ter i vad Åhlens menar, sorry, men det var otroligt klantigt!!
    Vilken groda... Ska det locka till att köpa kläder, njaae?!
    Tumme ner för Åhlens.

Babe (med en dotter efter IVF)

Svar på tråden Okänsligt Åhléns!