• badprinsessan

nya 30+ som arbetar på barn nr som missat de 1002 sidorna i gamla (del fem)

Dags med tråd fyra för oss 30-plussare som inte hänger med de andra 30-plussarna...

orginaltrådstart:
    "Hittade tråden "30+ som arbetar på första barnet" och tänkte: åh, precis en tråd för mig!! Läste också trådstartaren och kriterierna för tråden är hur underbara som helst!

MEN sedan insåg jag att tråden hållt på ett tag... 1002 sidor, inget man läser in på en timme eller så... Dessutom känns det lite som man klampar in bland folk som redan känner varandra så väl.

Därför tänkte jag så här: Kanske finns det nya 30+are... (eller gamla också för den delen)

Så, vad säger ni? "

Del 1: www.familjeliv.se/Forum-7-132/m12668205.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m15427983.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m18691809.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-7-132/m21419835.html
    *** VILL HA plus NU (annars IVF i oktober) ***
  • Svar på tråden nya 30+ som arbetar på barn nr som missat de 1002 sidorna i gamla (del fem)
  • Qermit

Nej, så trist Bling!

Håller med om att man blir lätt frustrerad av alla "slappna av"-kommentarer. Jag försöker tänka att de säkert bara vill trösta och inte vet något bättre att säga (fast det vore ju bättre att de höll tyst...). Det sägs ju att stress inte ska påverka och jag försöker nu intala mig att det bästa vore om jag inte blev gravid än eftersom vi bor så himla trångt. Fast jag vet inte om det funkar så bra... Har precis börjat min 4:e pergokur och kommer ideligen på mig själv att hoppas att detta är sista gången!

• iiia

Åh Bling - stor kram! Verkligen tråkigt!

Qermit - håller tummarna för dig nu!

QQQ - klart vi följs åt nu!!! Börjar med Pergo på fredag och hoppas på äl denna gång.

Frågade psykologen på Sahlgrenska som jag valde att träffa en gång nyligen om detta som jag tog upp ovan. Hon sa att de hade gjort en stor undersökning - typ två grupper, den ena började adoptionsprocess samt släppte mer tankarna på barn och den andra gruppen var som man är mest mitt i processen att försöka. Det var absolut ingen skillnad! När några år hade gått så var graviditetsfrekvensen exakt lika! De som startade adoptionstankar hade antagligen blivit gravida även om de inte gjort det. Så hon menade att det inte spelar någon som helst roll. Tänk om ändå medierna kunde skriva om detta så att det blir slut på välmenande kommentarer som sårar.

Men för en själv så tror jag på att försöka "slacka" lite så att stressnivån inte är så hög, kanske för att man mår allmänt bättre då. Men jag tror inte att det är en nödvändighet för att bli gravid.

Ha en fin dag! Är förväntansfull och glad idag för jag har en träff med skivbolagsägaren och ska diskutera om det blir en skiva... så snacka om pirrigt! Jag har skickat sånger till honom som han har lyssnat på - och igår sa han snabbt att han tyckte att jag var en "kvalitetslåtskrivare" - vilket jag såklart blev väldigt glad över!!! Det är ju inte bestämt ännu om skivan ska ges ut på detta bolag men jag hoppas få veta mer idag!

Och alltihop för att jag lovade mig själv att om ivf:en inte fungerade i höst så skulle jag ta tag i skivan... *stolt över att jag tagit tag i det*.

iiia

• Qermit

iiia, så roligt med skivan! Det är skönt att ha något annat att lägga tankarna på ibland, det är lätt att bli helt uppslukad i barnverksta´n... Håller tummarna för att du får ÄL den här gången!

Idag fick jag (återigen) frågan "är det inte dags för dig att skaffa barn snart då?" och svarade (återigen) "jo, det är det men det går inte så bra för oss. Vi går på behandling och hoppas att jag snart kommer att bli gravid". Tjejen (som jag känner ytligt genom jobbet) blev ganska avlång i ansiktet och bad så hemskt mycket om ursäkt. Hoppas att hon lärt sig en läxa och inte frågar så något mer i framtiden .

• badprinsessan

Min svärmor tror oxå på myten om att man blir gravid när man adopterar... jag fattar inte...

Mensen kom punktligt för en gångs skull, har varit väl hattigt senaste månaderna, men glad är jag inte

Väntar på start:
    Vaniljflickan, 32ar, sedan Jan -04, utredn. Maj-05 1 IVF som resulterade i 1 MF. Invantar IVF 2 i april/maj 07
    LindaBell, 34 år. Försökt sedan sept-05. Första IVF-möte 3/10.
    Badprinsessan 31år, sedan nov04, utr. mar06, X i maj06 IVF januari (BIM 28/12)

Sprayar:

Sprutar:

Äggplock:

Inväntar FET:
    3/12 iiia, 35 år, okt-05, utr. okt-06, IVF nr 1 minus
    Spökboll 33 år, sedan apr05,1:a IVF neg.1:a FET 1=MF
    QQQ, 30 år, sedan 2004, 2 IVF, prel FET nr1 v 49
    SysterYster2, 31 år, ICSI nr 1, FET nr1

FET:

Ruvar/testdag:
    24/11 Bling1975, 31 år, sedan okt05, utredn. nov06, IVF/ICSI 1 i jan, FET 1 missfall, FET 2 minus, ruvar på FET 3 (6 st kvar i frysen).

GRAVIDA:
    31/3 Längtar mycket, 36 år, sedan jun05, utr CA mars06, Avbruten IVF jan-07, FET 20/3, BF 6dec07
    26/4, Piggen, 32 år, sedan juni04,utredn. okt06. IVF nr 1,
    27/4, KaStBa 36 år. Första IVF/ICSI med hjälp av TESA, BF 2jan08
    25/6, Dubbelwe, 33 år, sedan april-05. IVF nr1. BF 24feb-08
    17/9, Glittran, 35, sedan dec04, ICSI 3
    19/9 Hormonflickan, 31, sedan feb05, IVF nr 1
    17/10 ellie 877, 35, sedan 1998, utredn. 04, IVF nr 1

FÖDDA:
    Ozgirl, 33 år, 20/7, flicka Joanna, 3885 g, 53 cm
    Eriam, 37 år, 20/8, pojke Adrian, 3735 g, 52 cm

*** kommer jag nånsin att bli gravid ***
  • iiia

Hej på er!
    Ja, det som gör mest ont är de som man känner och tycker om som tror att det handlar om att slappna av... Så känner jag i alla fall. Samtidigt så vill alla bara sååå väl!

Sitter hemma och jobbar idag vilket jag får göra nu en gång i veckan - pratade med min chef om att jag av olika privata skäl behöver få sitta ifred och jobba regelbundet - för att undvika att slita ut mig. Känns kanon och jag får sååå mycket gjort! Jag har en gammal "utbrändhetsskada" som gör sig påmind regelbundet, och livet är ju mer pressat än vanligt nu. Så denna lösning är kanon! Förstår bara inte hur jag ska kunna gå tillbaka till att sitta på jobbet fem dagar i veckan...

Jag har ju lång restid också i och med att jag bor på en ö i skärgården - det gör ju att det är än mer underbart att få sitta hemma och jobba.

Imorgon startar jag Pergobehandling och det ska bli kul (inte själva hormonerna direkt... men jag vill ha ÄL!).

Ha en fin dag!
    kram iiia

(som är jätteglad idag för skivbolaget är jätteintresserade och vi ska bra komma överens om avtalet så blir det en skiva!!! Jiiihaaaa!!! ))) )

• Qermit

iiia, vilken bra chef du har som förstår vikten av att du får jobba hemifrån ibland! Jättespännande med skivan. Skriver du låtarna själv? Du kanske har berättat tidigare men det var nog innan jag trillade in här...

Badprinsessan, skit att mensen kom... behöver den vara något sånär regelbunden inför IVF?

• QQQ

Bling, neeeeej, vad tråkigt Kram till dig.. har ni orkat fundera på fortsatta planen något.

Trist med mens Badis, men hur går det på jobbet, börjat på nya ännu? Hoppas det är fint iallafall!

Iiia, grattis till skivan!!! Du glömmer väl inte att du ska avslöja för oss när den kommer
    Nu är du ju i ett skönt tur-tillstånd alldeles lagom till pergon gjort sitt!

• Spökboll

Hej alla.

Jag går och letar efter en äl. Det är ingen som sett till någon? Är inne på dag 17 så det vete f-n om den tänker dyka upp den här månaden. Tyvärr var min mens dessutom jättekonstig den här månaden. Det är visserligen första mensen efter mf men ändå... Jag som hoppas/hoppades på ett nytt försök innan jul.. Just nu ser det rätt dystert ut. Får hoppas på stickorna imorgon bitti. Förra gången satte vi in dag 18 så det ser mörkt ut.

Bling - skit.

Iiia - fasen vad kul med skivkontrakt.

Till oss alla. Jultomten kanske kan komma med en julklapp utöver det vanliga i år. Det vore väl inte mer än rätt!!

• LindaBell

Hej alla!
    Jag har hållt mig härifrån ett tag och jag har varit dålig på att skriva. Nu har jag nog läst i kapp en del.
    En stor kram till er alla som behöver det just nu och knutna tummar till er andra som behöver det.
    Jag har fått hem det stora kuvertet från kliniken!! Så jag ska ringa idag och checka av lite. När vi var på kliniken sa läkaren att vi skulle ringa dem direkt vi fått kuvertet men i brevet nu står det att vi ska ringa någon gång under nästa mens första dagar (som tur är ska den komma när som så jag behöver inte vänta så länge kanske). Men när vi var på kliniken så fick vi redan då ett recept med oss hem och jag har faktiskt glömt vad det är för något, Primolut, fick för mig att den skulle jag ev ta för att "sätta igång mensen" så vi visste när vi kunde börja.
    Jag ska ringa idag och kolla upp.
    Snart är man på gång!!! Spännande och läskigt! Vad har vi gett oss in på ....

• LindaBell

Har ringt och det fanns ingen tid innan jul. Jag skulle återkomma när jag får mens i januari.
    Jaja, kanske lika bra det, så får man mysa i jul i lugn och ro först innan man startar med medicineringen.

• SysterYster2

Lindabell- Visst är det jobbigt att behöva vännta? Man tycker ju att man väntat tillräckligt redan innan då man försökt själv i bebis-verkstaden. Fast man kanske behöver lite uppehåll ibland för att kroppen ska orka med.

Själv väntar jag på fet i jan el feb om vi inte lyckas själva innan dess.

• QQQ

Hej hej

Kul att det närmar sig Linda, december brukar ju gå hyfsat snabbt ändå

Spökis, hoppas verkligen att stickorna ger med sig imorgon, har du lyx-testerna numera..
    Min kropp har tydligen normaliserat sig efter två IVF ??
    Fick utslag idag, på dag 13 redan, förvånad och glad!! Så vi ska göra vårat livs första FET på fredag. Hela jag blir alldeles glad-nervös
    (kan ju förstås inte låta bli att fundera på om CBdigital lurat mig, det känns ju FÖR bra, kan inte låta bli att kika på strecken när man skjuter ut stickan och där såg det inte solklart ut men man ska ju INTE titta på dessa, visst....)

Iiia, när ska du kolla Pergo-effekten??

Om Bling kikar in och läser så kommer här en liten kram till dig

SysterYster skönt att ni planerat FET lite preliminärt, men jag hopas ju såklart att ni fixar det hemma i julhelgen istället

• Spökboll

Grattis QQQ! Håller tummarna för första FET.

Jag har fortfarande inte fått utslag... har ställt in mig på att det inte blir någon äl den här månaden... eller så har jag missat den (det har ju hänt förr Men då ska jag å andra sidan har väldigt tidig äl för att ha 32 dagars cykel.

Japp, jag kör med lyx-stickor den här gången! Känns mer pålitligt, eller?!

Skit, jag hade så gärna velat göra ett försök till innan jul.

• Glittran

Ett ÄL-sticketips från en som kört MYCKET ÄL-stickor: Jag testade alltid med billiga stickor, när det började närma sig eller börja ge utslag två ggr om dagen. Om det gav starkt utslag tog jag ett digitalt CB för att kontrollera och vara säker...

• badprinsessan

Linda: kanske du o jag kör typ samtidigt då...

Ja det går bra på nya jobbet - men det är tufft och mycket nytt. men jag gillar utmaningar

*** kommer jag nånsin att bli gravid ***
Svar på tråden nya 30+ som arbetar på barn nr som missat de 1002 sidorna i gamla (del fem)