• la perla

foraldrar el blivande i Malaga!!

Hejsan! jag soker svenskar som har barn eller vantar barn och bor har i Malaga,spanien. Jag har bott har i snart tre ar och vantar nu en liten tjej som ska komma i borjan av nov. vill komma i kontakt med andra svenskar, har nagra spanska vanner men det ar inte samma sak eftersom jag inte kan uttrycka mig som jag vill pa spanska..maste plugga! Det ar mitt forsta barn och ska foda har..nagon som fott har? kan tanka mig att det ar snarlikt som i sverige men roligt att hora av nagon som har erfarenheter.

• Svar på tråden foraldrar el blivande i Malaga!!
  • lina031

hej jag bor ocksa i spanien fast i alicante omradet, Min forlossningserfarenhet har ar inte sa jatte bra, Jag var tvungen att ansoka om ryggmargsbedovningen och fick den inte enda. Jag hade vall tankt mig att det skulle vara likare sverige men pa det sjukhuset dar jag lag fick inte min man vara med mig under forvarkarna utan jag var "sjalv" med 4 andra kvinnor och vid sjalva forlossningsdelen fick han vara dar. Jag tyckte att det var jatte jobbigt och det var ju inte sa att skoterskerna direkt torka av svetten i pannan pa en (inget svegige daltande ;) )
    Jag tycker skoterskerna var hardhanta och taskiga i sin attityd men det kan ju vara jag som hade otur med.

ett tips ar att du pratar med din barnmorska om bedovningsalternativ pa de sjukhus du skall foda pa. Det kan ju handa att det ar anorlunda i den delen av spanien.

Hoppas att det gar bra for dej :)

Svar på tråden foraldrar el blivande i Malaga!!