• Anonym (chockad)

Idag fick jag veta att jag har cancer

Idag var jag på coloskopi. Jag hoppades att mitt problem med blödningar från tarmen skulle vara lättfixat, nån polyp - något som går att fixa fort. Så var det inte. Jag fick se en vad som kändes som gigantisk cancertumör på skärmen.

Nästa steg är att undersöka om cancern spridit sig. Jag har en son på 15 månader.

Jag skriver detta för att jag letar efter någon runt min ålder (jag är 31) som är eller har varit i en liknande situation. Eller som känner någon som är det.

• Svar på tråden Idag fick jag veta att jag har cancer
  • Anonym

Stoooor bamsekram! Hoppas att det inte har det! Beklagar verkligen!!!!

• Anonym (SSK)

Hoppas att allt med undersökningar kommer att gå fort så det inte drar ut på tiden. Ett sånt här besked är aldrig lätt.

Gissar på operation om det är en tumör, vilket ju är lika bra. Svårt och jämnföra sig med andra som har colon tumörer. Alla är vi olika och så oxå tumörens art, spridning, samt läget på var den sitter. Förstår dock att det kännts bra o prata med nån i liknande situation.

Vill bara säga försök även om det är otroligt svårt o kanske rent av hopplöst, men försök att vara lugn tills du vet.

Enda anknytning ja har till detta är att ja jobbar på en colo-rektal avdelning på sjukhuset.

• Twinkle Little Star

Usch så jobbigt. Hoppas du hittar några i samma/liknande situation, det underlättar. Jag har inte cancer men MS och det har varit ett toppenstöd med de tjejer jag hittat här!

• annmi

♥ Kramar om ♥
    Hoppas det är en godartad & att dé lätt kan op bort den.

• Anonym (Cancersjuk)

Sa dé att det var Cancer?
    Usch,stackars dig...Kramar!

• Anonym

Beklagar ditt tråkiga besked och hoppas att det löser sig på bästa sätt. Ska själv till läkaren imorgon för jag är svullen i magen och har ofta molande värk. Är rädd för undersökningarna. Om dom ska kolla tarmen, hur fungerar det?

• jannej
    Anonym skrev 2007-08-28 20:19:12 följande:
    Beklagar ditt tråkiga besked och hoppas att det löser sig på bästa sätt. Ska själv till läkaren imorgon för jag är svullen i magen och har ofta molande värk. Är rädd för undersökningarna. Om dom ska kolla tarmen, hur fungerar det?
    ska man göra en coloskopi, alltså filma tjocktarmen så måste man först inta laxermedel under ca ett dygns tid så tarmen är helt ren från avföring. Sedan får man ligga på sida på en brits medan läkaren för in en slang som en kamera är fäst vid in i ändtarmen och vidare in i tjocktarmen. Bilderna ser man i realtid på en tvskärm brevid britsen.
  • Busungarnas mamma

Vet inte vad jag ska skriva riktigt...
    Ville bara säga att det känns i hjärtat när man läser vad du skriver...

KRAM  

• Äventyr

Själva colonoscopin var ingen match. Jag fick lugnande och morfin. Däremot ångrar jag att jag tittade på tv-skärmen. Jag hade mått bättre av att inte sett cancern.

Ja, de sa att det var cancer med en gång. Godartad och elekartad vet jag inte om det finns, det var cancer helt enkelt.

• Shinna

*Mina tankar går till dig och jag hoppas det ordnar sig*

• R3al

Du har statistiken med dig! 

Cancer är ett giftigt ord men det har långt ifrån med död att göra! 

Knäpp
Svar på tråden Idag fick jag veta att jag har cancer