• Mjölk

Tråden för oss äggdonatorer nr 2

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

Villhabarn.com
    www.villhabarn.com/aggblidon.html

Artikel i vlt.se
    www.vlt.se/artikelmall.asp?version=280346

Karolinska universitetssjukhuset
    www.karolinska.se/templates/Page.aspx?id=5770...

Ava-klinikka
    www.avaclinic.com/index.php?63

Akademiska sjukhuset
    www.akademiska.se/templates/page____29362.asp...

Barnviadonation.se
    www.barnviadonation.se/index.html

Vårdguiden
    www.vardguiden.se/Article.asp?c=3195

Ägg- och Spermiedonatorernas Förening
    www.aspef.org/

Vår första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html

• Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer nr 2
  • lillasnurre

Hej!

jag hoppar in här om det är ok. Jag har bestämt mig för att donera ägg! Det blir till att börja med en donation för att hjälpa en väninna. En korsdonation, men beroende på hur jag måsr så kan jag tänka mig att göra det fler gånger. Ni som donerat, hur har ni mått under tiden? Hur har hormonbehandlingen påverkat er? Jag är lite rädd för att må dåligt... mår man som i början av en graviditet?

Kram på er! // Elin

• uniMog
    lillasnurre skrev 2007-11-26 09:57:06 följande:
    Hej!jag hoppar in här om det är ok. Jag har bestämt mig för att donera ägg! Det blir till att börja med en donation för att hjälpa en väninna. En korsdonation, men beroende på hur jag måsr så kan jag tänka mig att göra det fler gånger. Ni som donerat, hur har ni mått under tiden? Hur har hormonbehandlingen påverkat er? Jag är lite rädd för att må dåligt... mår man som i början av en graviditet? Kram på er! // Elin
    ja jag mådde som i början på mina graviditeter. Lite småilla, lite lätt förvirrad (glömde saker etc), gråtmild. Inget som skrämmer mig från att göra det igen
    Why are vampires always so stupid?
  • uniMog
    Nuttans Mamma skrev 2007-11-26 08:51:29 följande:
    Får man bidrag för att donera ägg?
    Det är en donation. Du får en summa som ska täcka eventuella utgifter (utebliven arbetsinkomst etc) Summan varierar men några tusen.
  • kungslilja
    lillasnurre skrev 2007-11-26 09:57:06 följande:
    Hej!jag hoppar in här om det är ok. Jag har bestämt mig för att donera ägg! Det blir till att börja med en donation för att hjälpa en väninna. En korsdonation, men beroende på hur jag måsr så kan jag tänka mig att göra det fler gånger. Ni som donerat, hur har ni mått under tiden? Hur har hormonbehandlingen påverkat er? Jag är lite rädd för att må dåligt... mår man som i början av en graviditet? Kram på er! // Elin
    Gå gärna in och läs i min blogg, jag ska donera nu för 2:a gången.
  • Alyssa
    Nuttans Mamma skrev 2007-11-26 16:32:16 följande:
    Aha å skulle jag inte få någe, för jag inte har någe jobb..
    Vill du donera för att hjälpa eller för att få pengar?
  • Fiaflopp
    Hur menar du nu?
    Man bör ha fött barn dessutom innan man får donera,ibland inget krav men helst!
  • Fiaflopp

Aha nu fattar jag,du menar att du inte får något eftersom du inte har ett arbete att frånvara ifrån...så är det inte utan man får en summa som ska täcka eventuella utlägg.

• Alyssa
    Nuttans Mamma skrev 2007-11-26 18:59:42 följande:
    Bli hjälpt å hjälpa..
    det är en lång process att donera, det tar ca8-9 måninnan allt är klart så för att donera för att bli hjälpt är nog inget att räkna med, men det är ju underbart om du vill donera för att hjälpa.
  • uniMog
    Jodå! Vad jag menade var att summan är uträknad för att täcka den typen av kostnader. Men det är som sagt "bara" några tusen, inget du kan försörja dig på. Dessutom har nog de flesta i den här tråden starka åsikter om att donera för pengarnas skull så du lär inte få så positiva svar.
Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer nr 2