• snusmumin

Hitta jobb i England (Kent)

I oktober flyttar vi till Canterbury i England (eller till kusten i närheten). Jag ska vara hemma med vår son till april men sedan vill jag börja jobba. Jag jobbar nu som systemutvecklare (.net) och vill hitta ett liknande jobb. Vet någon:

1. Hur är it-marknaden i området?
    2. Finns det någon bra hemsida där man kan söka jobb?
    3. Jag har tittat på monster.se men vet inte vilken region jag ska välja, vet ni vilken region man väljer för Canterbury?
    4. Är det någon som bor i området? Hur trivs ni isåfall och vart bor ni?

• Svar på tråden Hitta jobb i England (Kent)
  • Rutiga Rutan

Hej,

Förutom "monster" kan du också kolla in
    www.jobserve.co.uk
    Och så
    www.jobcentreplus.gov.uk
    vilket är motsvarande arbetsförmedlingen

Vill du nödvändigtvis ha fast anställning? Annars är det rätt lukrativt och populärt att köra "contracting" vilket innebär att du är "self-employed" alltså har egen firma, och får uppdrag via en agentur. De tar oftast 10% av dagpenningen. Jag bor i norra England men längre söderut är det bättre betalt, så i Kent borde det finnas massa möjligheter till detta. Kan inte tänka mig att du skulle ha några som helst problem som .NET utvecklare att få sysselsättning och inkomst via detta. Mitt företag köper in massor av resurser på detta sätt.

Om inte annat så kan du ju börja så ifall du inte får fast jobb. Ger ju lite mer grejer till CVn om inte annat. Och bra betalt (fast sämre med semester, pension och allt som hör fast anställning till). Ibland kan det också vara ett sätt att få in en fot på ett företag och när det kommer upp en permanent tjänst så vet de vem du är.

Canterbury ligger i South-East regionen förresten.

• mcintosh

hej snusmumrik

Jag kunde for nagon anledning inte svara pa din trad forra gangen jag var har sa jag skickade ett privat meddelande istallet- fick du det? Jag bor i Canterbury och har varit har i ca 3 ar, vantar nu min forsta lilla knodd om ca 7 veckor (min make ar sydafrikan och vi traffades har). Kan det mesta om Canterbury och Kent sa hor garna av dig om det ar nagot du undrar eller om du vill taffas nar du kommer over.

karin

Svar på tråden Hitta jobb i England (Kent)