• brokenheart87

Hur lång tid tog det för att få plus??? snälla svara

Hej snälla ni alla tjejer som har gått igenom detta hemska väntan på plus, jag ber er o vara med i denna listan.
    Skriv in hur lång tid det tog vilka typer av behandlingar ni gjick igenom och på vilket behandlings försök ni lyckades o vad hadde ni fått för diagnos???

1) Tid: Behandlingar: Diagnos:

• Svar på tråden Hur lång tid tog det för att få plus??? snälla svara
  • Elegant

Hej!

Vi gjorde första försöket IVF/ISCI i början på februari 2007. Vi FET nr.2 i mitten på maj tog det sig. Man man är sedan tidigare steriliserad därav IVF/ISCI.

Lycka till!

• Mitt livs lycka

Vi lyckades på första IVF/ICSI-försöket.

Jag började spraya med Synarela den 7/5, tog första Gonal-F-sprutan den 26/5, ÄP den 8/6 och ET den 13/6.

Vi plussade den 26/6 och är nu gravid (går imorgon in i v. 15)

Håll ut! Det blir er tur också!!

• lillawi

Diagnos: Blockerad äggledare. Den andra äggledaren var inte bara blockerad utan även vätskefylld och opererades därför bort innan ivf-start. Totalt har vi gjort 1 IVF och 3 FET sedan början av april. Gravid på sista.

* 1 IVF, kort metod, med Puregon och Orgalutran. Progesteron under ruvartiden. 28 ägg ut, blev 16 befruktade toppägg. 1 tillbaka, 15 till frysen. Resultat: NEGATIVT.

* FET nr 1, ostimulerad i vanlig cykel, 1 toppägg tillbaka. Resultat: NEGATIVT.

* FET nr 2, ostimulerad i vanlig cykel, 1 toppägg tillbaka. Resultat: NEGATIVT.

* FET nr 3, ostimulerad i vanlig cykel. 5 ägg tinades, alla klarade sig och var fina, och långtidsodlades. Bara 1 blev blastocyst dag 5 och återfördes. Resultat: POSITIVT.

/lillawi

• Jiie

1) Tid: 2 år
    2) Behandlingar: Pergotime
    3) Diagnos: utebliven ägglossning

Väntar Luciabebis
  • AnneLis

Tid: 2 år (började bebis-verkstan i maj 2004)
    Behandlingar: ICSI, lyckades på första försöket (februari 2006)
    Diagnos: ingen förklaring

• Meli

2,5 år. Behandlades (i onödan) med Pergo bara. Inga fel som dagens läkarvård kunde påvisa. Till slut gick det på "naturlig" väg.

• C r e d o

Vi försökte på egen hand i över två år, trots uppenbara problem med äl. (Mens endast 3-4 gånger per år). När vi väl fick hjälp så gick det undan.

Tid: Första barnet femte kuren Pergotime, andra barnet fjärde kuren, tredje barnet tredje kuren.

Behandlingar: Dubbeldos Pergotime

Prognos: PCO

* Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • bäbis längtan

Vad menas med PCO?
    Tacksam för svar!

• C r e d o

bäbis längtan: Det finns ett särskilt PCO-forum här där du kan läsa mer, PCO står för Polycystiska Ovarier,och PCO-S för Polycystiskt Ovariesyndrom.

Jag har PCO vilket betyder att jag har många äggblåsor, sk pärlband, men de släpper inte av sig själva.

* Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • MonkeyFlower

Behandlingar: IVF-ISCI -> ÄP den 30/8 -> ET den 1/9 (alltsa imorron )

Diagnos: PCO

• Halva

Det tog 20 månader för oss! Ska egentligen på vårt första möte inför IVF om två veckor men så plussade jag starkt igår på BIM-3! Hade inga symptom förutom att mina spottings avstannade några dagar innan BIM. Jag brukar känna mig mer gravid innan mens än jag gör nu! Vi var oförklarligt barnlösa.

• Moa

Jag fick diagnosen endometrios i oktober 2006 och opererades redan i november. Efter 3 månaders nässpray satte vi igång. Jag blev gravidi juli i år efter ägglossningstest (vilket jag verkligen kan rekomendera!!!).

Moa

Lev livet leende!
  • Hanah

Tid: 2 år
    Behandlingar: 1 IVF, 1 FET

Diagnos: ingen diagnos

• Lina1979

Har PCOS, började bebisverkstad 2001, ma 2003, utredning 2005, Pergo som inte hjälpte, ingen ägglossning, spontant gravid 2005 och son född 2006.

Alltså 5 år. Har nu börjat syskonverkstad med tvilling mf i augusti.

• mandis76

För oss tog det två år. Tre pergokurer, två inseminationer och till sist IVF som lyckades på första försöket.

• Stossan

Tid: Började i verkstad april -05

Behandlingar:
    Gick utredning i aug -06 fick då pergo utskrivet i 4 månader. Gjorde första ivf april -07, slutade i missfall.
    Gjorde fet v.34 - fick tillbaka ett 2cells skruttägg och har nu plussat igen.

Diagnos: Ingen särskild, svag ägglossning.

• ambica

Diagnos: lång cykel/tunn slemhinna=osäker ÄL
    Behandling:3 kurer puregonsprutor utan resultat
    Gravid: ostimulerad cykel femte försöket efter MA dvs 7 menser efter MA (den 8:e kom ej)

Svar på tråden Hur lång tid tog det för att få plus??? snälla svara